Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
‘Gezondheidsadvies’


Deze Japanse arts vertelt zijn mening over gezond leven.

Vraag: Dokter, ik heb gehoord dat cardiovasculaire oefeningen je levensduur kunnen verlengen. Is dat waar?

Antwoord: Verspil je tijd niet aan sport. Alles heeft een vervaldatum. Je hart sneller doen slaan zal je levensduur niet verlengen. Het is zoals de levensduur van je auto willen verlengen door sneller te rijden. Wil je langer leven? Doe een dutje.

Vraag: Zou ik minder alcohol moeten drinken?

Antwoord: Helemaal niet. Wijn is gemaakt van fruit. Zeer goed fruit zelfs. Wijn is gemaakt van druiven. Bier is gemaakt van granen. Granen zijn erg goed ook. Nog eens bijvullen dus!

Vraag: Wat zijn de voordelen van regelmatig aan sport doen?

Antwoord: Ik kan er niet meteen een bedenken. Het spijt me. Mijn filosofie: Geen pijn is goed!

Vraag: Zijn gefrituurde etenswaren slecht voor je?

Antwoord: JE LUISTERT NIET GOED! Voeding gefrituurd in plantaardige olie. Hoe kan meer groentjes binnenkrijgen slecht zijn?

Vraag: Is chocolade slecht voor me?

Antwoord: Ben je gek? HALLO! Cacaoboon! Nog een groente! Het is het beste feel good dat er bestaat!

Vraag: Is zwemmen goed voor de lijn?

Antwoord: Als zwemmen goed is voor de lijn leg dan het fenomeen walvis eens uit?

Vraag: Is in vorm geraken belangrijk voor mijn gezondheid?

Antwoord: Nou, “Rond” is ook een vorm.

We hopen dat hiermee alle misverstanden rond voeding en diëten definitief van de baan zijn. En denk eraan:

Het leven zou geen reis naar het graf mogen zijn met de bedoeling om veilig aan te komen in een goed geconserveerd en aantrekkelijk lichaam, maar eerder een waanzinnig avontuur met zijpaden – fles Chardonnay in de ene hand en chocolade in de andere – en je lichaam helemaal op en versleten en schreeuwende: “WAUW, wat een rit!”


Voor degenen die zorgvuldig letten op wat ze eten, volgt hier nog een laatste woordje over voeding en gezondheid. Het is echt een opluchting om eindelijk de waarheid te horen na al die tegenstrijdige studies.

1 – De Japanners eten heel weinig vet en lijden minder hartaanvallen dan de Britten.

2 – De Mexicanen eten een heleboel vet en lijden minder hartaanvallen dan de Britten.

3 – De Chinezen drinken weinig rode wijn en lijden minder hartaanvallen dan Britten.

4 – De Italianen drinken veel rode wijn en lijden minder hartaanvallen dan de Britten.

5 – De Belgen drinken sloten bier en eten veel friet, en toch lijden ze minder hartaanvallen dan de Britten.
CONCLUSIE: Eet en drink wat je wil. Blijkbaar is Engels praten waar je dood van gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan