Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb helaas een aantal bestanden verwijderd en zijn niet meer in de prullenbak terug te vinden. Nu heb ik gelezen dat het mogelijk is om verwijderde bestanden weer te herstellen met software. Ik heb de bron vermeld. Nou, klinkt te goed om waar te zijn. Is dat echt mogelijk of gewoon kletspraat? Ik vraag het maar aangezien die recovery software geld kost. Ik ben een beetje argwanend en voor dat ik iets doe wil ik graag jullie advies. Alvast vriendelijk bedankt!

Bronvermelding:
Data Recovery Advies
 
Lucky,
Best niets meer wegschrijven op de schijf in kwestie. Je data is niet wég, zolang het niet is overschreven met iets anders. Naar de prullenbak weg 'wissen' is eigenlijk alléén de verwijzing er naar verwijderen en toelaten dat het wordt overschreven. Een veel gebruikt programma om data terug te halen is het gratis "Recuva". Het artikel die je vermeld is goed geschreven en reclame voor het programma in kwestie.
Succes met Recuva (van Piriform) en het kost je niks. Je vind het wel met Google.
WW
 
dat is mogelijk ,onder de voorwaarde dat deze niet overschreven werden ...maar er zijn zelfs betalende tools zoals Icare Data Recovery en Easues Data Recovery tool die zelfs van geformateerde schijven nog de bestanden kunnen terug halen ..
de 2 die hier vernoemd worden worden regelmatig ook aangeboden bij gife away of the day ( gaotd ) dit is een site die dagelijks volwaardige tools aanbied gedurende 24 uur

natuurlijk bestaan er meerdere zulke tools ...zelf gebruik ik O_O_DiskRecovery 6.0.6299 x32/x64 ( deze is echt prijzig in aankoop )
 
het is niet zo dat de data gewist is, die is nog altijd aanwezig op de HD! het activeren van bepaalde bits op de harde schijf brengt de data terug zichtbaar, soms is het noodzakelijk om die te herschrijven op een ander hard disk. kletspraat is het niet, doch een aantal voorwaarden moeten beantwoorden aan bepaalde criteria. bij de 'Forensic recovery' is het mogelijk alles te recuperen, deze tools zijn onbetaalbaar voor een gewone gebruiker!
 
Het is zelfs nog mogelijk om data te herstellen op een schijf die geformateerd is. Maar ook hier geldt, de bestanden mogen niet overschreven zijn door bijvoorbeeld een besturing en een scala aan opnieuw geinstalleerde programma's.
 
Toevallig vandaag en vandaag alleen op 'Giveaway of the day' een herstelprogramma voor het terughalen van gewiste bestanden. Gratis: vandaag alleen!
WW
 
@wawa :
ergens vergis je ,je hierin ...
het gene wat ze vandaag aanbieden bij Gaotd is wel een soort recovery programma , maar niet te vergelijken met anderen recovery programma's die daadwerkelijk ook iets kunnen terug halen ...
deze van vandaag heeft zijn beperkingen
d.w.z. je moet deze eerst geinstalleerd hebben om iets te kunnen recoveren ...
d.w.z. programma's of bestanden die men kwijt geraakten voor alleer deze tool op je computer aanwezig was , worden door deze tool NIET terug gevonden !!!
** ik heb deze eerder al in gebruik gehad ... nu hebben ze deze opgewardeerd zodat je ook de externe media's kunt op nemen om iets terug te vinden .
 
We zitten maar wat onder elkaar te kletsen op basis van een vraag van mei. Heeft Lucky zich nog elders gemeld? Heeft hij/zij de raden opgevolgd die wij/zij van ons heeft gekregen? 't Is hier precies wel 7 op 7, 24 op 24 bezetting.
WW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan