Status
Niet open voor verdere reacties.
Arabel, de Belgische Arachnologische vereniging, waarschuwt voor een mail die rondgestuurd wordt over een gevaarlijke Afrikaanse spin die in België zou zijn gesignaleerd. 'Complete onzin, er is helemaal geen sprake van zo'n gevaarlijke spin in België'.

Arabel wordt deze dagen overspoeld met telefoontjes van mensen die in paniek zijn na het lezen van een mailtje over een gevaarlijke spin. 'Mensen zien overal gevaarlijke spinnen en haasten zich om de dieren te doden en hun kinderen in veiligheid te brengen', zegt Koen Van keer, secretaris van Arabel. 'Terwijl de mail bestaat uit honderd procent flauwe kul'.

De mail die gepaard gaat met de foto's van een pijnlijk uitziende wonde heeft het over een zeer giftige Afrikaanse spin. De beten zouden in 88 procent van de gevallen tot amputatie leiden.

'De mail dook voor het eerst op in de Verenigde Staten in 2003. De foto’s van de wonde zijn steeds dezelfde gebleven, maar de spin werd reeds meerdere keren vervangen'.

Mensen hoeven zich helemaal geen zorgen te maken. 'De spin die momenteel in de mail getoond wordt, is zelfs nog nooit in ons land voorgekomen', zegt Van Keer. 'Op dit moment is er in ons land immers niet de minste reden tot paniek met betrekking tot spinnen.'

Link
 
sorry wist ik niet :ahhhhh:dacht laat ik onze zuiderburen waarschuwen kreeg deze mail vandaag(lachen)
 
;!
sorry wist ik niet :ahhhhh:dacht laat ik onze zuiderburen waarschuwen kreeg deze mail vandaag


En ik die dacht dat Mongolië ergens ver ten oosten van België lag. ;!

Of zouden we dan hier dan toch in China zitten? (lachen)

Toch wel fout gezien zeker, het is Stallion die in Mongolië woont.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan