Status
Niet open voor verdere reacties.
Lange tijd geleden kocht ik het app "Calibre Companion" bij Google Store. Nu wil ik het terug installeren op mijn nieuwe smartphone. Ondertussen is mijn account al gewijzigd. Ik weet zelfs het toen gebruikte account niet meer. Kan ik op een of andere manier bij Google terecht om dat app terug te kunnen installeren of moet ik dat opnieuw aankopen? -m-
 
Eens gekocht blijft gekocht, maar dan wel bij deze ene account. Als je de login niet meer weet van dit account zal je er terug moeten voor betalen. Natuurlijk kan je bij Google terecht, maar dan gaan zij ook wel het account moeten hebben en dat heb je niet. Dus is het hopeloos.
 
het kost ook geen stukken van mensen m.a.w. voor 3,99€ heb je het .. ik weet niet of het mogelijk is eerder aangekochte items weer op te halen aangezien ik geen android gebruik.
Het gaat hier nu niet om het bedrag denk ik, want de meeste apps kosten niet zo gek veel geld. Maar om het principe. Want als je eigenaar van een app bent blijf je in principe eigenaar van die app, behalve als het jaar contracten zijn. Jammer dat die persoon van account veranderd is dan.
 
Zou ik met mijn huidige account bij Google Play niet terecht kunnen om mijn vroegere aankoop te kunnen achterhalen? Ik ben gaan zoeken op het internet bij Google zelf. Er bestaat zo'n procedure. Ik heb getracht ze te volgen. Ik geraak er echter niet wijs uit.
 
Zou ik met mijn huidige account bij Google Play niet terecht kunnen om mijn vroegere aankoop te kunnen achterhalen? Ik ben gaan zoeken op het internet bij Google zelf. Er bestaat zo'n procedure. Ik heb getracht ze te volgen. Ik geraak er echter niet wijs uit.
Dat zal wel dat je er geen wijs uit geraakt. Dat kan ook niet. een account is een gesloten circuit en daar komt niet een app van een ander gesloten circuit tussen. Waarom is er een account denk je? Om dat dan op 1 of andere manier die te gaan doorbreken om dan een app van slechts enkele euro er hoe dan ook terug op te gaan krijgen. Ik vind dit maar louche, een manier die apps van een ander account op u account zou kunnen krijgen.
 
Dat begrijp ik best maar ik zit toch met een (klein) probleem. Ik kocht de app in mei 2013. Ik plaatste het om mijn toenmalige smartphone en tablet. Ik heb het app dan een tijd niet meer gebruikt. Nu kocht ik onlangs een nieuwe smartphone.
Voor deze is Calibre Companion natuurlijk onbekend. Op mijn tablet echter staat nog wel het icon van Calibre Companion (grijs opgelicht) maar het app zelf blijkt niet meer geïnstalleerd te zijn. Op mijn oude smartphone staat het app nog wel en het functioneert nog. Zolang ik dus deze oude smartphone bezit kan ik het app nog gaan gebruiken. Maar eens deze weg ben ik het kwijt.
Mijn account bij Google werd veranderd omdat ik soms problemen kreeg bij het inloggen van Google Chrome op mijn PC. Ik ga eens trachten informatie bij Google zelf te vragen. Zij kennen toch wellicht mijn accountgeschiedenis en kunnen
controleren dat ik de enige bezitter ben van deze specifieke app gekoppeld aan mijn identiteit.
 
Denk jij dat een gigant als Google met Miljarden gebruikers u gaat helpen om een appje van een oude niet meer gebruikte account naar een nieuwe account over te zetten? Ten eerste, denk ik niet dat ze in de mogelijkheid zijn om dit over te zetten, ten tweede denk ik dat ze er de tijd niet zullen voor nemen indien het toch mogelijk zou zijn. Het gemakkelijkste is dat je het gewoon herinstalleert op je nieuw toestel. Want Google is een mega gigant die denk ik niet de tijd heeft om een persoon te gaan helpen om dit soort praktijken. Als je weet dat ze zich moeten bezig houden om geen monsterboetes te moeten gaan betalen.
 
Ik denk dat ik het probleem heb kunnen oplossen. Na veel zoeken heb ik het oude account met password gevonden. Deze account stond trouwens nog op mijn oude smartphone, vandaar wellicht dat Calibre Companion daar nog op functioneerde. Deze belangrijke account met password (dat ik ook heb kunnen achterhalen) heb heb ik dan toegevoegd aan mijn huidige account op de tablet alsook op mijn nieuwe smartphone.
Dan heb ik Calibre Companion terug geïnstalleerd zowel op tablet als op de nieuwe smartphone. Wellicht werd de oude account herkend want ik hoefde niet meer te betalen. Er werd gemeld "Reeds aangeschaft".
Ik denk dus dat de zaak rond is. Gelukkig vond ik het oude account alsook het password anders was het wellicht nooit meer gelukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan