Windows 11 Geheugenintegriteit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb hier een Lenovo IdeaPad 3 15ADA05 gisteren in Windows 11 geïnstalleerd en nu staat er een uitroepteken bij "apparaatbeveiliging" en kan dit niet oplossen, zie foto.
Blijkbaar geen machtiging.
Deze pc werd blijkbaar gewist of naar fabrieksinstelling gezet, bij aanzetten werd de installatie begonnen en eveneens voltooid zonder enkel probleem, he local account geen Microsoft account gekozen.
geheugen.jpg
 
Voor je iets anders doet, als het goed is heeft je Lenovo IdeaPad 3 15ADA05 ook nr 2 aan de zijkant?
Druk op 2 met tandenstoker ofzo, even wachten, kies bios setup. (Had eerst system recovery maar is wrs voor windows).
Probeer ook eeens of je eventueel bootmenu kunt kiezen?

Geef me dan aub ook eens een link naar het bios je gebruikt hebt.


Lenovo IdeaPad 3 15ADA05.PNG
 
Laatst bewerkt:
een plat batterijtje of zelfs het ontbreken van het batterijtje is nooit een reden voor een laptop om niet op te starten - geeft dan duidelijke foutmeldingen.
 
Batterij losgekoppeld, cmos batterij eveneens, meermaals powerknop ingedrukt en ingedrukt gehouden voor een minuutje, cmos batterij er terug in, batterij terug aangekoppeld, en powerknop aan, stroom op moederbord, fan van processor draait en dat is het, geen bios scherm te zien, scherm blijft zwart.
 
Wrs geen garantie meer? Mss Lenovo support mss toch eens contacteren voor een werkend bios en eventueel noodprocedure?

Je krijgt geen menu via dat knopje?

Nog niet teveel hoop maar heb het bios exe al kunnen extracten en heb vermoed ik al een flashbare file. Tenzij er nog iets in gewist moet worden (ME region).
Maar bij is dat is print eruit, bios chip lossolderen, eerst eens uitlezen als backup, ander bios er in programmeren, terugsolderen.
(Als het mogelijk is, bij sommige laptops zit het bios een ander IC (meestal keybord controller) geïntegreerd en die apparatuur heb ik niet).
Als het bios zelf het probleem is dan zal herprogrammeren ook niet veel uihalen tenzij er iets is misgegaan tijdens de update. Maar altijd het proberen waard.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad geen garantie meer, toestel is van 6/2021.
Via knopje start gaat de fan aan het draaien en komt er stroom op het bord.
Heb inderdaad de exe gestart en heeft de procedure doorlopen, en dat was het, heb altijd een beetje schrik voor bios upgrade, maar door probleem en de biosupgrade was tamelijk recent dacht ik zal dus wel een reden hebben, maar helaas.
Ga morgen eens zien of ik Lenovo kan contacteren, maar heb daar weinig hoop op.
 
Dit herb je gedaan waarschijnlijk
======================
Please follow bellowed step to update BIOS in Windows:
1. Locate the file E8CN41WW.exe that has been downloaded.
2. Double click the E8C41NWW.exe icon.
3. Follow wizard UI by making sure what BIOS to flash and flash on what platform
5. Finally press Install & Finish to start flashing. During the process, you are advised not to turn off the computer.
6. When the update finishes, the computer will automatically reboot for the changes to take effect.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan