Geestelijke Saudi-Arabië: autorijdende vrouw riskeert eierstokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
-)5 Sja, wat moet ik hier nu weer mee :vraagteken:


Vrouwen die autorijden, riskeren daarmee problemen met hun eierstokken. Dat heeft een belangrijke conservatieve geestelijke van Saudi-Arabië, Sheikh Saleh bin Saad al-Lohaidan, gezegd. In het streng islamitische Arabische land wordt momenteel actie gevoerd tegen het huidige verbod op vrouwen op de weg. .

Lohaidan is juridisch adviseur bij een vereniging van psychologen in de Golfstaten. In een interview op de website Sabq.org zegt hij dat vrouwen met rijambities hun 'verstand vóór hun hart, emotie en passie moeten laten gaan'.

Lohaidan verwijst naar onderzoeken waarin zou staan dat autorijden 'direct effect heeft op de eierstokken en het bekken omhoog duwt'. Daardoor 'hebben vrouwen die regelmatig rijden, kinderen met verschillende vormen van medische problemen'. Om welke studies het zou gaan, liet hij niet weten. Voor zover bekend heeft hij zelf ook helemaal geen medische achtergrond. Hoe zijn medestanders in de geleerdenraad over de kwestie denken, is niet duidelijk.

De afgelopen week kreeg een oproep tegen een massale protestrit volgende maand veel bijval op internet. Zondag blokkeerde het koninkrijk de website van de campagne.

In Saudi-Arabië mogen alleen mannen hun rijbewijs halen. Vrouwen die zich zonder rijbewijs toch op de weg vertonen, kunnen een fikse boete krijgen of in de cel belanden.


Bron: Volkskrant.nl
 
Ja se als ik zo iets lees krijg ik de kriebels!!!brengen dan niet moslim vrouwen alleen mongolen op de wereld.... door dat ze auto rijden.....is cru maar trek het me niet aan....maar heb wel twee heel goede moslim vrienden(geen extremisten) ga da eens vragen.....
 
Ben ik blij dan mijn vrouw ook rijbewijs heeft dan kan ze bob zijn :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan