Zoals je zegt dat het bellen ook niet goed lukt, zit dit probleem niet in de computer of laptop.
Ik denk niet dat Belgacom hier iets aan kan doen, deze dienst wordt door de ISP ( Internet Service Provider) geleverd.
In jouw geval dus Tele2
Dit kan vanalles zijn van een defect modem tot een defecte router ergens bij jou in de buurt in een centrale kast. Misschien heb je een rotte kabel gebruikt van de aansluitdoos naar het modem?
De kabel van de aansluitdoos waar de verbinding binnenkomt in jouw huis naar het modem mag meestal ook niet al te lang zijn.
Vanuit het modem moet je dan met UTP kabel (netwerkkabel, CAD5 ) naar de computer. Of eventueel draadloos als je een draadloze verbinding wilt en een draadloos modem hebt.
Als het goed is kan de service dienst of Helpdesk van jouw provider inbellen in jouw modem en deze verbinding testen.
Dit kan hier in Nederland bij mijn laatste 4 providers ook, ik heb ook al de nodige storingen achter de rug hier.
Reset het modem eens naar de fabrieksinstellingen via het IP adres van het modem. Dit IP adres zou in de handleiding moeten staan.
Bijvoorbeeld http:// en dan hier het IP adres van het modem.
Dan kom je in het configuratiescherm en meestal kan je daar ook het modem resetten naar de fabrieksinstelling.