Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik vraag me af wat de warmtegeleiding is van tandpasta. Ben bang dat niemand dit ooit gemeten heeft en alles een grap is. Maar ik heb eigenlijk geen idee.
Koelpasta is als je het voor de doe het zelver in kleine hoeveelheid koopt best wel prijzig. Ik koop dit altijd in grootverpakking en dan is dit verhoudingsgewijs een stuk voordeliger.
Het doel van koelpasta is om de oneffenheidjes in de metalen vlakken van de processor en het koelblok op te vullen, zodat een optimale warmte geleiding plaats vindt van de processor naar het koelblok. En dan moet je denken aan gaatjes opvullen die met het blote oog niet te zien zijn. Dus een heel klein druppeltje pasta is al ruim voldoende.
Doe je dit door een materiaal ( zoals tandpasta ) dat misschien totaal geen warmtegeleiding bezit is dit nutteloos. Dan kun je er beter dan helemaal niets tussen doen om op een later tijdstip wel koelpasta te gebruiken.
Ik heb ook geen idee wat voor stoffen er in tandpasta zitten, misschien tast het op den duur de metalen delen aan of als je te veel gebruikt tast het de rest van de elektronica aan.
Helaas, mijn kennis over tandpasta is nihil. Maar als het het ei van Columbus zou zijn, waarom fabriceren ze dan nog het veel duurdere koelpasta.
Mijn advies zal het nooit worden.
Toch fijn zo'n topic, weer wat te doen.:blahblah:
En koelpasta is eigenlijk een foutieve naam, spul koelt niets.