Windows 11 Gebruikersaccount

Status
Niet open voor verdere reacties.

cova

Steunend lid
Vip Lid
Hoe kan ik mijn gebruikersaccount van c schijf naar d schijf verplaatsen? Wel het volledige account met daarin alle bijhorende mappen,
niet map per map.
win11 nieuwe installatie.
 
Account verplaatsen van c naar d = plaats vrijmaken op c !!!!!!
Je kunt geen Windows installatie naar een andere schijf verplaatsen zoals al eerder werd aangegeven.
Maak een deel van de D: vrij en voeg die toe aan de C: als je daar ruimte tekort komt, ze dienen wel op 1 fysieke schijf te staan anders zouden het dynamische schijven moeten worden.

Kan met Minitool Free.
 
Sorry @Deus maar dat is enkel een oplossing voor die mappen en bestanden maar NIET voor het profiel in Windows van de gebruiker. En laat dat nu nét de vraag van TS zijn ...

Maar ik zie weinig reactie : dus misschien weet hij het zelf ook niet meer zo goed wat nu eigenlijk zijn verzoek inhoudt...
 
Waarvoor heb je eigenlijk meer vrije ruimte nodig?
Is het om een programma te installeren? Dat kan je ook op de D: schijf installeren.
Het maakt niet uit voor Windows waar een programma geïnstalleerd wordt, maar de users MOETEN op de C: schijf staan. (volgens Microsoft)
Je kan dus gewoon een map 'Program Files' aanmaken op de D: schijf en daarin je nieuwe installaties doen.

Mogelijk zijn er nog een paar dingen die je van de C: schijf kan verwijderen, indien niet gebruikt, om zo meer vrije ruimte te krijgen.
De C: schijf eens laten opkuisen door Windows (schijfopruiming), met inbegrip van oude update bestanden en oude Windows versies, kan ook voor extra ruimte zorgen.
 
Het blijft allemaal een beetje giswerk zolang TS niet meer reageert (ook op mijn vraag in #7). Misschien dat ie erbij kan vermelden (of een screenshot) hoe zijn huidige situatie is qua schijven/partities.
 
voor dat iemand op dit onderwerp had geantwoord had ik dit ook al gelezen maar wachtte nog even .
mijn eerst gedacht was toen ik dat las dacht ik aan zijn harde schijf klonen. dat hij dat bedoelde om zijn C schijf te vervangen door nieuwe schijf dat nu nog D schijf is ! maar ik kan ook fout gedacht hebben.
 
@philip dat is toch exact wat TS vraagt, nl:
Hoe kan ik mijn gebruikersaccount van c schijf naar d schijf verplaatsen? Wel het volledige account met daarin alle bijhorende mappen, niet map per map.
"Zijn" gebruikersaccount is toch zijn gebruikersnaam\+ onderliggende data mappen verplaatsen naar D: is toch wat die links beschrijven?
 
de 'account' omvat ook de Windows-instellingen, layout desktop, voorkeuren etc... m.a.w. alles wat zou verdwijnen als je een account uit Windows verwijderd.
Dat geheel vormt de 'account', of het 'profiel' zo je wil...

Wat in de tussenkomsten tot nu toe wordt herleid tot enkel en alleen de persoonlijke bestanden en mappen, maar dat is maar een deel van het verhaal.
Tenzij TS ook onzorgvuldig was bij het formuleren van de vraag ...
Maar dan was deze nadruk (" Wel het volledige account met daarin alle bijhorende mappen, niet map per map" ) niet nodig.
 
Dat klopt, 'account' is de persoonlijke gegevens en instellingen.
Profiles, users of gebruikwers map of folder (let op de letter S van meervoudsvorm) is de hoofdmap waar alles direct onder staat.
Meerdere gebruikers hebben elk hun eigen map met eigen data en instellingen, zoals bv ook hun bureaublad, die wel in hun eigen map ONDER Gebruikers komen.

Engels:
Users\Adminsitrator\Documents\
Users\Adminsitrator\Downloads\
Users\Adminsitrator\Pictures

Users\User Name\Documents\xxxx
Users\User Name\Downloads\xxxx
Users\User Name\Pictures\xxxx
\ 2nd User\....
\ 3th User....

Nederlands:
Gebruikers\Administrator\Documenten\xxxx
Gebruikers\Administrator\Downloads\xxxx
Gebruikers\Administrator\Afbeeldingen\xxxx

Gebruikers\Gebruikers Naam\Documenten\xxxx
Gebruikers\Gebruikers Naam\Downloads\xxxx
Gebruikers\Gebruikers Naam\Afbeeldingen\xxxx
\2de Gebruiker\...
\3de Gebruiker\...

Maar dan was deze nadruk (" Wel het volledige account met daarin alle bijhorende mappen, niet map per map" ) niet nodig.
Was idd niet nodig tenzij hij zoals je al aangeeft toch iets anders bedoelt.
 
Ga in de verkenner naar je profielnaam waar al je documenten staam klik dan rechts op de verschillende mappen documenten ,afbeeldingen ,video ;muziek enz. klik op het tabblad locatie en vul in het begin van de regel een D in plaats van de C klik dan op toepassen en ok Nu zal hij de bestanden overzetten naar de D zo dat je meer plaats krijgt op de C en doe dit voor alle mappen onder je profielnaam. Veel succes ermee
 
Het is simpel, op mijn c schijf(ssd 250gb pci) wil ik alleen installatie bestanden, op mijn d schijf ( ssd 500gb sata) alles wat niet met installatie te maken heeft (document, office bestanden, foto's, etc) dus dacht ik verplaats mijn gebruikersaccount naar d??
 
nIet dus, je wil enkel je persoonlijk bestanden, je inhoud verplaatsen, niet de account.
En dat is heel eenvoudig en vond je al een paar keer in de antwoorden hierboven.

Moet lukken ...
 
Account verplaatsen van c naar d = plaats vrijmaken op c !!!!!!
Om plaats vrij te maken op C volstaat het wellicht toch dat je enkel de locatie van de persoonlijke mappen van je account naar de D-schijf verplaatst! Ik snap niet waarom je het volledige profiel van je account zou willen verplaatsen ook al zou dat mogelijk geweest zijn.
Er is hier al zoveel gepalaverd en eigenlijk ontbreekt er wel wat info om To the Point te kunnen adviseren. Een schermafbeelding van Windows schijfbeheer gaf ons al een beter inzicht in de situatie. Het ontbreken van informatie is hier trouwens al ter sprake geweest maar er is nog niet om specifieke informatie gevraagd en ja, dan krijg je die ook niet natuurlijk.
@cova toon ons eens een afbeelding van schijfbeheer. Als je niet weet hoe je dat kunt doen, laat het dan even weten waar je een probleem mee zou hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan