fraude door Total AV (?)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jdr
  • Startdatum Startdatum

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Beste Mensen,
Op 29-7-24 kreeg ik een zee van virusmeldingen op mijn pc (desktop met W11) en mijn Firewall werd ook afgesloten. Plots verschijnen ook meldingen van Total AV op mijn scherm ,net of ik dat programma op mijn pc had wat echter niet het geval was.
Ik heb wat paniekerig gereageerd en heb die Total geïnstalleerd. Tijdens die procedure kreeg ik een hoop extra informatie met mogelijkheden en eigenschappen van die Total zodat ik "het bos niet meer door de bomen "zag.
Van mijn rekening ging €119,79 af en op 29-8 nog eens €177,87 .
Zijn deze praktijken bij jullie bekend en hoe los ik dat op?
info: mijn kredietkaart heb ik al geblokkeerd.
Grt
Jdr
 
Wel,... helaas heeft u gedaan wat u net niet had mogen doen. Software geinstalleerd wat u gevraagd werd.
Hopelijk heeft u een backup van uw data. Verder zou ik die desktop volledig herinstalleren (zonder behoud van data).
 
ChatGPT zegt daarover :

Total AV is niet geclassificeerd als malware; het is antivirussoftware die is ontworpen om apparaten te beschermen tegen malware, virussen en andere cyberdreigingen. Toch heeft de reputatie van Total AV gemengde reacties gekregen vanwege agressieve marketingtactieken en klachten van gebruikers over factureringspraktijken en de kwaliteit van de service.

Sommige gebruikers hebben gemeld dat de software op een misleidende manier werd gepromoot als gratis, maar dat er later betaling werd vereist voor volledige functionaliteit. Dit heeft geleid tot enige scepsis en negatieve beoordelingen, waarbij sommigen het gedrag van het programma als op de grens van misleidend beschouwen, maar het is niet schadelijk in de zin van daadwerkelijke malware.

Samengevat:

- **Total AV is geen malware**: Het is legitieme antivirussoftware.
- **Gemengde reputatie**: De software heeft kritiek gekregen op marketing- en factureringspraktijken.
- **Beschermingscapaciteit**: Net als bij veel andere antivirusprogramma's kan de effectiviteit variëren, en sommige gebruikers kunnen andere opties betrouwbaarder of gebruiksvriendelijker vinden.

Het is altijd verstandig om antivirussoftware te downloaden van officiële websites of vertrouwde bronnen om problemen te voorkomen.
 
TotalAV zelf beweert :

1725463048498.png


Onder die klik hier zit deze link : https://www.totalav.com/terms
Die is veilig...
 
Vraag is natuurlijk : had/heeft u wel te maken met de ECHTE TotalAV leverancier ?
Mocht u zich bij het aanloggen op hun website niet kunnen terugvinden dan zal u met een namaaksite te maken hebben gehad.

Dan zeker : zie #2
 
Beste heer Philip,
Eerst en vooral dank voor uw snelle reactie en uitvoerige ondersteuning.
Ik had ook al hier en daar gekeken oa bij Testaankoop waar ook iemand exact hetzelfde probleem meldt met Total AVG.
Omdat ik zoals geschreven nogal paniekerig had gereageerd op de virusaanval weet ik niet meer of ik de bron had gecontroleerd. Ik denk niet omdat de website er heel professioneel uitzag en vertrouwen uitstraalde (bij de start)
Ik heb wel een account aangemaakt en heb dus een klantnummer. Dat lijkt er dan wel op dat het de reguliere website is.
Ik zal de mogelijkheid "niet goed -geld terug" eens uitproberen misschien werkt het.
Al bedankt en ik laat je de resultaten weten.
GFT
Jdr
 
Op 29-7-24 kreeg ik een zee van virusmeldingen op mijn pc (desktop met W11) en mijn Firewall werd ook afgesloten. Plots verschijnen ook meldingen van Total AV op mijn scherm ,net of ik dat programma op mijn pc had wat echter niet het geval was.

Ik heb wat paniekerig gereageerd en heb die Total geïnstalleerd. Tijdens die procedure kreeg ik een hoop extra informatie met mogelijkheden en eigenschappen van die Total zodat ik "het bos niet meer door de bomen "zag.

Lees bovenstaande nu eens een paar keer na elkaar. 'Meldingen van een AV die niet op je systeem staat.'
Ik ben nog steeds niet overtuigd dat het hier over een legitiem stukje software gaat (of over Total AV).
Hoe kan een niet geinstalleerde software 'plots' meldingen tonen. Hoe ben je tot de conclusie gekomen of gemerkt dat je firewall afgesloten was?
 
ik was een weekje weg dus dit is een late reactie van mij
Total AV sluit de Defender af en ook de Firewall van Defender. Als ik Defender weer aanzet dan krijg ik melding dat Total afgesloten is.
Omdat ik het hele gedoe beu ben heb ik Total geannuleerd. Mijn geld ben ik natuurlijk kwijt. Het is een malwareopsporingsprogramma met agressieve marketing. Het is toch niet normaal dat ik op enkelen weken meer dan €300 kwijt ben terwijl ik me niet kan herinneren dat ik twee maal de software heb besteld. Ik heb het "niet tevreden-geld terug " geprobeerd maar dan krijg je weer een hoop rotzooi en vragen op je bord. Heb nog eens geantwoord dat ik de laatste "bestelling" wil annuleren maar dan de eerste versie zal behouden. Hoop dat ze de slogan "niet tevreden-geld terug " waar maken.
 
Het komt me wel bekend voor, alleen niet van Total AV. Ik heb ook een aantal bekenden die te maken kregen met een stroom van valse virusmeldingen, meestal z.g. van McAfee. Het leek erg lastig om daar vanaf te komen. Adwarecleaner (van Malwarebytes) en enkele andere programma's bleken niet in staat dit euvel te verhelpen. Het lukte me uiteindelijk wel om die hele stroom te stoppen door de betreffende browser (in die gevallen Chrome) in zijn geheel te verwijderen en opnieuw schoon te installeren, waarna de hele stroom valse virusmeldingen stopte. Wel eerst je favorieten even exporteren en ergens opslaan om ze later weer te importeren.
 
Terug
Bovenaan