Foutmeldingen met nieuwe provider

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft niks met je provider te maken, maar met kleine foutjes in de css die geldig is op de betreffende pagina.
Er zijn 6 errors en 25 waarschuwingen aanwezig in main.css en 1 error in startpage.css volgens de W3C normen, waar deftige browsers en browser-scripts rekening mee houden.

Ik krijg ook foutmeldingen van pctuts.be en andere, terwijl alles perfect werkt.
Ben nu nog maar een half uurtje online, nu voorlopig geen foutmelding.
Gaat dat vanzelf weg of moet ik nog iets doen zodat die errors stoppen?
Gisteren toen ik mijn emailadres veranderde is die foutmelding verminderd, ligt het daaraan?
Dan neem ik aan dat het wel in orde komt.
Op dit vlak heb ik geen ervaring, ik gebruik het net nog maar 14 maand, het nieuwe is er wel af, maar dit soort probleempjes is voor mij een grijze zone hoor.

O ja, die tele2 was mijn 1e provider, ik was bij tele2 met de vaste telefoon, dat was zeer voordelig.
Het spijtige van de zaak is dat ik geen idee had hoe en waar ik een isp kon vinden, dus bleef ik bij tele2.
Voor telefonie was ik uitermate tevreden daar.
De isp's moeten toch nog andere kanalen gebruiken om reklame te maken dan het net vind ik, want hoe begin je eraan als je geen web hebt om te zoeken :vraagteken:
Nu ja, ik wijk af van het onderwerp, maar ik moest toch even mijn ei kweit hier.

Jij zelf kan niks doen om in dit geval die css fouten zelf op te lossen, die hebben de webmasters zelf gemaakt door af te wijken van de W3C-standard, het is dus hun taak om dat op te lossen in hun webdesign programma.
In de meeste gevallen gaat het over webmasters die geen weet hebben van de W3C, of er zich totaal niets van aantrekken en denken dat iedereen het alles-slikkende IE als browser gebruiken.

Het enige wat jij kan doen is het script die jou browser gebruikt voor de foutopsporing uitschakelen of de output ervan niet laten weergeven.
Je kan evt ook een mailtje sturen naar de webmaster met vermelding van die fouten, mogelijks heeft die persoon daar geen weet van.

Een deftig (geupdate) browser en webdesign programma gebruikt altijd de laatste W3C standard, en dat doet ook de ECHTE webdesigner, vandaar dat die daar veel tijd insteken en als je zo iemand huurt ook (logisch) duur is, al de rest...

Dan zal je veel webmaster een mail moeten sturen ;)
Klopt ja, kunnen we misschien beginnen bij jou? :p
Nenee, als ik er geen last van hebt dan reageer ik niet ;)

Maar een nieuwsgierige test hier levert het volgende op,
voor de html test: NOT Valid XHTML 1.0 Transitional
voor css test: 76 warnings maar geen errors

Voor dat eerste is dat logisch, dit forum maakt nog (gedeeltelijk?) gebruik van de oude html code en kan dus niet xhtml compatibel zijn
en die warnings in de css test gaat telkens over 2 dezelfde kleuren die op de zelfde plaats gebruikt worden, 1 daarvan is nutteloos dus.

Het valt hier dus hèèl goed mee wat dat betreft :duimop:

Een deftig (geupdate) browser en webdesign programma gebruikt altijd de laatste W3C standard, en dat doet ook de ECHTE webdesigner, vandaar dat die daar veel tijd insteken en als je zo iemand huurt ook (logisch) duur is, al de rest...

Het vreemde bij opera is nu toch wel dat ik deze meldingen nooit had, ik heb steeds de laatste, nu dus de 9.25.
De 1e dag met mijn nieuwe isp kreeg ik aanvankelijk om de 2 tot 5 minuten zulke errors.
Nu, na 1 dag is dat weer over, alles draait weer naar behoren.
Ligt het nu aan de websites, misschien, maar ik heb dit gehad voor alle sites waar ik vroeger al was geweest, dat was telkens eenmalig.
Wat mij betreft mag hier al slotje op.
Kortom Ivan, je moet je niet haasten hoor, het zijn maar enkele opera gebruikers die het blijkbaar kunnen hebben.
Met explorer heb ik er geen last van, ook omdat ik die haast niet gebruik natuurlijk.
Het ligt dus meer aan de browser dan aan het forum dunkt me.
Tot schrijfs maar weer, en als ik toch weer problemen krijg geef ik wel een seintje.
En bedankt allen.

het toch zo'n brave den ivan,hij offert al zijn vrije tijd op om ons te helpen en dan zitten jullie zo op zijn kop
je kan dit al lachend bedoelen maar bij sommige mensen komt dit anders over,dus denk ook eens aan een ander

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan