Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Forumleden,

Als ik probeer met windows 10 home x64 om een form aan te maken in excel 2007 krijg ik de volgend foutmelding: de klasse is niet geregistreerd bezig met zoeken naar object met CLSID: AC9F2F90-E877-11CE-9F68-00AA00574A4F.

heb inmiddels office al opnieuw geinstalleerd en dit zonder succes.

alle suggesties zijn welkom. al vast bedankt voor de moeite.

Pol04
 
Veel voorkomende fouten bij excel hebben betrekking tot de compatibiliteit met vorige versies. Zeker als je specialere elementen en controls gebruikt hebt.

Je fout heeft betrekking op de dynamic link library Fm20.dll
Zie dat dit bestand (Fm20.dll) aanwezig is onder C:\Windows\SysWOW64 folder. Dit is een 32bit DLL en wordt geplaatst onder de SysWOW64 folder (in tegenstelling tot 64bit DLL's die plaats vinden onder de system32 folder)

Wanneer allemaal ok, open een opdracht prompt scherm (met admin rechten) en voer volgende opdracht uit:

Code:
regsvr32.exe Fm20.dll
 
Het is lang geleden dat ik Office 2007 heb gebruikt.

Ik moet even graven in mijn geheugen. Zoek eens bij help en dan Diagnostische gegevens.
Als het goed is kun je daar dan ergens voor Diagnostische gegevens uitvoeren kiezen.

Probeer dit eens of hiermee het probleem opgelost wordt.

Het kan ook zo zijn dat in Office 2007 het lint al aanwezig is. Ga dan eens naar de Programma opties en dan volgens mij naar bronnen o.i.d. Hier moet dan ook iets staan naar de Diagnostische gegevens als ik me niet vergis. Uiteindelijk kom je dan ook bij Diagnostische gegevens uitvoeren.
 
Aller eerste Hartelijk dank voor jullie reactie,

de voorgestelde suggesties hebben geen resultaat opgeleverd, bij het uitvoeren van het script: regsvr32.exe Fm20.dll krijg ik de volgende melding:

fout.png

ps. het bestand Fm20.dll is aanwezig in de map: C:\Windows\SysWOW64

pol04
 
Ik ging ervan uit dat de SysWOW64 folder in het path stond, blijkbaar niet (by default).
Voer dan even volgende opdrachten uit:

Code:
cd /
cd Windows/SysWOW64
regsvr32.exe Fm20.dll
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan