Beeld Fotos zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Mijn dochter stuurde mij een digitale familiefoto, waarvan ze niet weet waar en wanneer die werd getrokken, noch door wie.
Mogelijk is de foto reeds opgeslagen op mijn Windows 10 systeem.
Is het mogelijk om automatisch een foto te zoeken die identiek is ofwel gelijkt op de ontvangen foto ?
 
@J.W. En hoe weet je dan welke de andere zou kunnen zijn ? Iemand die honderden of duizenden fotos heeft kan ze onmogeljjk één voor één gaan openen om naar die bestandsgegevens te gaan kijken hé ...

Die app uit #2 doet dit werk helemaal automatisch.
 
<< Mijn dochter stuurde mij een digitale familiefoto, waarvan ze niet weet waar en wanneer die werd getrokken, noch door wie. >>

Dat is één foto en niet honderden of duizenden...
Als je de datum van een familiefoto hebt kan dat al veel verhelpen.
 
En die ene foto wil TS zoeken tussen al de foto's die hij heeft om te weten of hij al op zijn PC of opslag staat ...
Dus ... leg eens uit hoe hij die volgens jouw kan vinden eens hij de bestandsgegevens heeft van die ene foto die hij nu kreeg en op zijn PC staat er een hele verzameling.

Hoe gaat hij verder ?
 
als je rechts klik op de foto en kies eigenschappen.
dan bij Details, kan je zien bij aanmaakdatum wanneer en om hoe laat deze genomen is .
maar als de camera waarmee deze genomen is. en de datum niet juist is ingesteld op de camera dan klopt dit niet en kan je het ook niet zien!
ik hoop dat je hiermee geholpen bent
het is het zelfde van #3 meer anders uitgelecht


1650813402225.png
 
en hoe kan je die foto dan opzoeken tussen alle fotos die je al op je PC hebt staan ? Want dat was de vraag, hoe kan TS dan op zoek gaan naar eventueel dubbel ervan?
 
Het gaat over een digitale familiefoto en het zou opgeslagen zijn op Windows 10 systeem.
dan moet je gaan zoeken in de map afbeeldingen ,de meesten mensen bewaren daar hun afbeeldingen (dat vind je terug bij deze pc) daarboven heb je een zoekbalk ik zou het zo doen! en ander zoek je via de c schijf
1650825315736.png


hoe ga ik te werk voor een foto terug te vinden !
wat ik ook doe is de foto's in een map zetten van bv uitstap Brugge was dat in jaar 2019 dan zet ik alle mappen van het 2019 in de map 2019
zo als op de foto ,dan is de foto's al veel gemakkelijker terug te vinden
op deze manier ga ik te werk , iedereen doe natuurlijk zijn goesting

1650824945789.png
 
@Patje001 Ben ik met je eens, doe ik ook zo.
Maar is nu bij het probleem van TS natuurlijk geen oplossing. Hij wil weten of hij in zijn verzameling kan checken of de ene foto die hij nu krijgt overhandigd er al in zit of niet ...

Ik blijf daarvoor toch verwijzen naar de app die 'soortgelijke' of 'gelijkende' fotos gewoon kan opsporen. Zie #2.
Een ander alternatief voor het probleem dat zich voor TS nu stelt heb ik nog niet zien passeren.

Op lange termijn zal hij idd. best eens wat orde op zaken stellen...
 
Het gaat over een digitale familiefoto en het zou opgeslagen zijn op Windows 10 systeem.

Je hebt het nog niet helemaal duidelijk mee. Ik probeer het nog eens met handen en voeten uit te leggen.
  1. Betrokkene heeft een verzameling, hoe groot doet er niet toe, digitale fotos opgeslagen. Hij weet perfect waar die staan, dat is het probleem niet.

  2. Hij krijgt nu 1 (één) digitale foto van zijn familielid, maar dat familielid weet niet waar en wanneer die is genomen. Dus om verzameling en nieuwe foto te vergelijken heeft hij aan een ordening per jaartal of wat dan ook nu niets.

  3. TS wil nu uitzoeken of die ene foto die hij nu krijgt al in zijn verzameling aanwezig is of niet ... Niet op basis van data, kenmerken of wat dan ook maar op basis van het VISUELE aspect. Heeft hij die foto al eens opgeslagen of niet ...
Dat is het probleem blijkbaar...
 
Bedankt voor alle reacties.

Maar om onnodige lange discussies te stoppen : PhilipV heeft als enige de vraagstelling goed begrepen.
Ik zal die app van #2 uiteraard nodig hebben.

Het vergelijken van geschatte leeftijd, gedragen kleding , het seizoen, mogelijke jaar, enz is wel een hulp maar het blijft onbegonnen werk. Er zijn inderdaad honderden foto's op de computer.
 
De link in #2 gaat naar

Awesome Duplicate Photo Finder​

Tenzij ik het niet op de juiste manier deed, is de app minder "awesome" als gehoopt voor wat ik wens te doen
De app vraagt mappen te selecteren. Een foto op zich kan men blijkbaar niet selecteren
Ik heb die foto dus helemaal aleen geplaatst in een nieuwe map "ZOEKMAP".

In map Familiefotos staan al mijn fotos in onderliggende mappen per jaar.
Die map heb ik geselecteerd om daarin te zoeken.

Wat ik niet had verwacht is dat het resultaat een hoop ANDERE identieke of gelijkaardige beelden zou geven dan de ontvangen foto in de map ZOEKMAP.

De app zoekt identieke of gelijkaardige fotos in alles wat onder map Familiefotos staat maar niet specifiek van de ontvangen foto.
 
klopt ...

Je plaatst je nieuwe foto dus gewoon meteen bij je andere foto's zonder je een vraag daaromtrent te stellen.
En dan laat je het programma erop los...

En inderdaad : dan krijg je alle dubbels meteen te zien uit die ganse verzameling.
Maar ... dat is toch meegenomen, nietwaar ?
Meteen eens opkuisen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan