Smartphone foto's gemaakt met samsung smartphone komen niet meer op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede avond,

als ik foto's of filmpjes maak met mijn Samsung A15 ..komen die te staan in mijn gallerij ( icoontje gallerij op smartphone ) en ook kan ik deze foto's zien onder de app ( icoontje google )als ik klik op foto's ( dus google foto's ) kan ik ze ook zien .....dus op de smartphone , tot hier dik in orde.

tot 16 aug kwamen ze ook op mijn laptop ....en nu niet meer !!

als ik op de laptop naar google chrome ga ,zie ik rechts boven de 9 puntjes en mijn foto van mijn account een gmail account. Als ik op de 9 puntjes klik,zie ik een aantal apps waaronder foto's ( google foto's ) ik zie foto's staan tot 16 aug en dan stopt het .foto's en filmpjes die ik maakte de voorbije dagen en vandaag niet meer te zien.

heb al een paar uur gezocht op internet en in de instellingen op de smartphone en laptop en kan niet vinden wat de oorzaak is .In het verleden heb ik wel meermaals gehad ,als ik foto's maak dat het wel even duurt alvorens ze te zien zijn op de pc .,maar nu komen ze niet meer te zien .

mijn smartphone heeft wel een android update gedaan in de voorbije dagen ...maar weet niet meer op welke dag het was . ....OHH ..even de smartphone geraadpleegd , en bij instellingen naar eigenschappen telefoon software update op 16 aug 10:09 iets met U.I ....er staat nu U.I 6,1 android versie 14 .Dus het probleem zal gekomen zijn na de update ...updates hé ook op de computer , je zou schrik krijgen na een update en denken wat gaat het nu weer zijn !!!!

wie weet raad ...waar ik iets zou moeten veranderen / instellen .

groeten,

françois
 
Google foto's maakt een backup, na die backup kan jij ze pas zien op je laptop. Dat kan je zien als je Google foto's open doet en als er daar in een hoekje een wolkje staat die precies niet helemaal is, dan zijn die foto's nog niet opgeslagen in je Google foto's en kan je ze dus niet zien op je laptop.
Hoe kan je ervoor zorgen dat hij ze wel in de cloud zet (15 GB) inbegrepen in je gratis Google account. Je opent daarvoor je google foto's app op je Smartphone en dan ga je rechts boven in dat rondje, daar begint dan rond dat rondje een cirkel rond te lopen en vult zo beetje bij beetje tot hij helemaal rond is en dan verdwijnt dat cirkeltje rond dat rondje. Dan pas kan je ze zien op je laptop, niet eerder. Dus als je Google foto's nog geen backup heeft gemaakt op je Smartphone kan je ze nog niet zien,
Er zijn natuurlijk mogelijkheden waarom dit nog niet is kunnen gebeuren.
Ligt je Wifi aan? meestal doet je Smartphone dit enkel op Wifi, dus als je nog geen verbinding hebt gehad met Wifi gaat de backup geen plaats vinden.
Is je gratis 15 GB opslag vol? Dan gaat hij dit ook niet meer kunnen backuppen en kan je ze daarom niet zien in je Google foto's op je laptop.
Dus ff checken of je nog ruimte hebt van je 15 GB en bekijk eens of je al verbinding hebt gemaakt met Wifi. (Liefst wel een stabiel Wifi, dat kan zijn dat als je op vakantie bent dat je Wifi die je daar hebt niet stabiel genoeg is om die baclup uit te kunnen voeren. Is mij vroeger ook wel al eens overkomen dat hij daardoor de backup niet wilde uitvoeren.
 
het probleem kan soms verholpen worden door uw smartphone eens uit te zetten en weer aan te zetten
maar kijk eerst wat @cve schrijft

als #2 en #3 niet de oplossing zijn dan laat je het maar weten.
 
Laatst bewerkt:
hallo cve ...het is opgelost met je tip /instructie ...de wifi stond niet aan en daarom werkte het niet , ik kon wel op internet via mijn telenet gsm /smartphone abonnement . MAAR de WIFI moet blijkbaar aanstaan .IK moest wel even klikken op back up ..en dan begon de backup te werken .heb zonet een foto genomen en na enkele seconden stond hij bij mijn google foto's op mijn windows laptop . Ik had al zitten zoeken naar synchronisaties etc ...maar dat was het niet .
had op dit forum ook wat gevonden van in 2022 ....maar dat was niet de oplossing

efin bedankt voor de hulp .....
groeten en nogmaals bedankt

françois
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: cve
Ben blij voor u dat het probleem opgelost is.
Bij deze ga ik dan dit draadje op slot zetten, gezien het probleem opgelost is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan