Firewall gaat na het afsluiten van de pc weer op "Uitgeschakeld" (niet aanbevolen) !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Firewall gaat na het afsluiten van de pc weer op "Uitgeschakeld" (niet aanbevolen) !!

Telkens bij het weer opstarten van de pc, moet ik de firewall weer registreren op "Ingeschakeld" (aanbevolen) !
Kan daar iets aan verholpen worden A.U.B. ?

Dank bij voorbaat en vriendelijke groeten,

;) Romeo ;)
 
Gebruik je toevallig een anti-virus toepassing met een integrated firewall? Het is best mogelijk dat zulke toepassingen je windows firewall afzetten omdat ze een eigen firewall gebruiken. Dubbele software firewall (Windows + 3th party) kan dan tot problemen leiden.
Indien je niet zeker bent, laat dan even de naam weten van je internet beveiliging software (als je zoiets gebruikt).
 
Hallo beste DDragon80,

Hartelijk dank voor je reply.
Ik gebruik momenteel de anti-virus van Telenet zelf, namelijk Telenet Security Pack (Fsecure).
Zou het daar kunnen aan liggen ?

Vriendelijke groeten,

Romeo :)
 
Het telenet Security Pack gebruikt inderdaad een totaaloplossing zoals Fsecure voor je pc beveiliging. Dus ook met een integrated firewall applicatie. Dit wil zeggen dat je Windows OS beveiligd is met de firewall van FSecure. Maw, de firewall van Windows zelf is niet echt nodig dan. Ik ben niet 100% zeker dat Fsecure deze ook afzet tijdens een reboot, maar het zou wel een logische stap zijn van FSecure.

Een gouden regel is, één actieve functie (vb Firewall) wordt geconfigureerd vanuit éénzelfde actieve applicatie. Dit dus om problemen te voorkomen.

Ik zou voor de zekerheid nakijken of de firewall functie van FSecure aanstaat en indien dit zo is zou ik me niet teveel zorgen maken over de windows firewall.
 
Waarom een firewall gebruiken van telenet, ik zelf vind dat brol en moet je nog voor betalen ook. Gebruik deze en is gratis Comodo Internet Security 32 bit - Freeware - Pctuts Helpforum

Heeft uw ook voor 64 bits Comodo Internet Security 64 bit - Freeware - Pctuts Helpforum

Dat is een persoonlijke mening. Telenet gaat die applicatie met een reden gekozen hebben. Hoeveel mensen "weten" wat een firewall is en hoe het juist te configureren? Voor veel mensen is het goed als dit zonder hun inbreng werkt, hetzij in beperkte mate. Maar hetzelfde geld hier voor de Windows firewall. Je moet het eerder bekijken als een totaal aanbieding van anti-virus en firewall. En voor de meeste van die toepassingen betaal je jaarlijks een licentiekost. Ik gebruik vb ESET Smart security en dat is ook betalend. En de enigste reden waarom ik een software firewall gebruik naast een apparte hardware FW is om men outbound traffic gemakkelijk op te volgen en mogelijke trojans op te sporen op die manier.
Ik wil hiermee gewoon even aanduiden dat je voorzichtig moet zijn met software als brol af te schilderen tenzij er een grondige reden voor is.
 
Wanneer in een beveiligingspakket een firewall is bijgeleverd, word het aanbevolen deze als standaard in te stellen . Het is je beveiligingscentrum die de melding geeft dat de firewall van je beveiliginspakket niet als standaard staat ingesteld.
 
Ik vind het ook onzin om te betalen voor een beveiligingsprogramma. Er zijn voldoende gratis alternatieven.

Als je dan toch geld uit wil geven is een goed Backup programma een betere investering. Met een goed pakket kun je een image maken die terug te zetten is. Mocht het ooit eens goed fout gaan met de PC, is er niets aan de hand en zet je alles terug zoals het was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan