Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb fibernet 200 en met de internet speedtest slechts 59 mbps. Met de Ookla test 100 mbps. Op een pc met lan aansluiting
Ik las op de telenet site dat ik best een gigbyte switch zou aanschaffen.
Gezien ik niet weet of wist of dit enig effect had als ik dat na de telenet router plaatste, want volgens wat ik op google doorkreeg was dit een hardware toestel.
Tel contact met telenet '''''technische dienst''''' leerde mij dat die madamme daar nog nooit van een gigabyte switch gehoord had en dat ik de snelheid zelf kon instellen via mijn telenet. (vraag mij af waarom dit niet automatisch gebeurt bij aanschaf van fibernet 200). eerst zou ze mij een betalend technicus gestuurd hebben. Zij kon mij onmogelijk uitleggen waar ik dat in 'mijn telenet' kon doen, maar dat was heel duidelijk aangegeven. Niks van dus. die madamme heeft het dan via haar kanalen gedaan, en inderdaad snelheid met 50% gestegen.
Het artikel op telenet indachtig vraag ik mij nu af of ik niet beter die gigabyte switch kan aanschaffen om een betere, continue verbinding te krijgen. Kan ik eventueel een router tussenplaatsen die zowel mijn lan als wifi naar die 200 kan opschroeven en eventueel welke. Mijn wifi verbinding is nml nog veel lager, een 50 mbps naast de router van telenet.
Alle hulp welkom.
 
je dient gewoon een Gigabit pci netwerk kaart te halen en deze sluit je dan aan op een vrij pci slot ..

zo had ik eerst ook maar de aanwezige 10/100Mbps lan kaart van het moederbord en verkreeg dus niet de snelheid waar ik recht op had ....wel nadat ik dus een Gigabit pci netwerk kaart gekocht heb bij Eurosis voor amper 9€ verkreeg ik een aanzienlijk hogerere snelheid ..
4588387261.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan