Geachte PCTuts.be,
Graag zou ik iets willen vragen.
Mijn dochter gebruikte al enige tijd een externe harde schijf van Western Digital met haar oude computer met Windows XP Professional.
Na een enkele keer gebruik op de van mij verkregen PC met Windows Vista Ultimate werkte deze HDD niet meer.
Het lampje ging niet meer aan en de schijf deed niets meer.
Het apparaat gedemonteerd tot een ‘’simpele” HDD overbleef, die normaal gesproken in een PC wordt gebruikt (gezien aansluitingen SATA, e.d.).
Na aansluiting op een PC via een setje van Conrad zou deze HDD gewoon als externe harde schijf moeten kunnen functioneren,
Probleem: de schijf wordt wel herkend in Apparaatbeheer, maar niet in Windows Verkenner. Dus niet toegankelijk.
Via achtereenvolgens: Configuratiescherm – systeembeheer – computerbeheer – schijfbeheer
is de schijf midden boven op het scherm niet zichtbaar.
Midden onder (grafische mode) is de schijf wel zichtbaar met een zwarte band en de tekst: “niet toegewezen” .
Midden onder zijn ook de 2 eigen interne schijven van de PC zichtbaar met een donkerblauwe band en tekst “primaire partitie” en “opstart, enz.” (?)
Rechtsklikken op deze 'donkerblauwe' schijven geeft een rolmenu met o.a. de keuze “toewijzen stationsletter”.
Rechtsklikken op de z.g. externe schijf met zwarte band geeft een kleiner rolmenu zonder de keuze van “toewijzen stationsletter”.
De bovenbeschreven handelingen heb ik op een oude computer met Windows XP Professional uitgevoerd, evenals op een iets jongere PC
met Windows Vista Ultimate. Ook op een nog jongere PC met Windows 7 en tenslotte op mijn nieuwe PC met Windows 8.1
In al de vier gevallen hetzelfde resultaat zoals hierboven in de vorige alinea beschreven.
De gegevens op de HDD van Western Digital zijn tot op heden dus niet toegankelijk.
Weet u oplossingen?
Op uw forum heb ik dezelfde problemen gezien, eventueel op te lossen met : AOMEI Partition Assistent.
Als ik dit ga proberen blijven de bestanden op de externe HDD dan intact? Of worden die gewist?
Met vriendelijk groeten,
Marthe de Jong
Graag zou ik iets willen vragen.
Mijn dochter gebruikte al enige tijd een externe harde schijf van Western Digital met haar oude computer met Windows XP Professional.
Na een enkele keer gebruik op de van mij verkregen PC met Windows Vista Ultimate werkte deze HDD niet meer.
Het lampje ging niet meer aan en de schijf deed niets meer.
Het apparaat gedemonteerd tot een ‘’simpele” HDD overbleef, die normaal gesproken in een PC wordt gebruikt (gezien aansluitingen SATA, e.d.).
Na aansluiting op een PC via een setje van Conrad zou deze HDD gewoon als externe harde schijf moeten kunnen functioneren,
Probleem: de schijf wordt wel herkend in Apparaatbeheer, maar niet in Windows Verkenner. Dus niet toegankelijk.
Via achtereenvolgens: Configuratiescherm – systeembeheer – computerbeheer – schijfbeheer
is de schijf midden boven op het scherm niet zichtbaar.
Midden onder (grafische mode) is de schijf wel zichtbaar met een zwarte band en de tekst: “niet toegewezen” .
Midden onder zijn ook de 2 eigen interne schijven van de PC zichtbaar met een donkerblauwe band en tekst “primaire partitie” en “opstart, enz.” (?)
Rechtsklikken op deze 'donkerblauwe' schijven geeft een rolmenu met o.a. de keuze “toewijzen stationsletter”.
Rechtsklikken op de z.g. externe schijf met zwarte band geeft een kleiner rolmenu zonder de keuze van “toewijzen stationsletter”.
De bovenbeschreven handelingen heb ik op een oude computer met Windows XP Professional uitgevoerd, evenals op een iets jongere PC
met Windows Vista Ultimate. Ook op een nog jongere PC met Windows 7 en tenslotte op mijn nieuwe PC met Windows 8.1
In al de vier gevallen hetzelfde resultaat zoals hierboven in de vorige alinea beschreven.
De gegevens op de HDD van Western Digital zijn tot op heden dus niet toegankelijk.
Weet u oplossingen?
Op uw forum heb ik dezelfde problemen gezien, eventueel op te lossen met : AOMEI Partition Assistent.
Als ik dit ga proberen blijven de bestanden op de externe HDD dan intact? Of worden die gewist?
Met vriendelijk groeten,
Marthe de Jong