Exe Bestanden en Windows Vista Explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi iedereen,

sinds een dag of 3 heb ik bovenstaand probleem. Dit probleem bestaat hem eruit dat ik niet kan rechtsklikken om bepaalde opties te kiezen, eveneens de sneltoetsen zoals delete, omdat dan explorer crasht. Dit probleem doet zich ook voor met snelkoppelingen naar exe bestanden, waar ik dus eveneens niet op kan rechtsklikken etc. Ik heb het probleem enkel en alleen met exe bestanden. Ik heb reeds systeemherstel geprobeerd, maar vreemd genoeg gaat deze niet verder terug dan 10-07 en het probleem is van de dag ervoor. Wie weet raad of een oplossing die niet bestaat uit alles herformatteren en herinstalleren.

Alle hulp word enorm geapprecieerd.

Mvg Kristof
 
Heb je soms ook xp op de computer staan, of opkuisprogramma's of tuningsprogramma's.
Die kunnen je restorepoints wissen.
Soms vind je vanaf de vistadvd oudere herstelpunten terug.
Opstarten tot waar je de taal kiest.
Systeem herstellen (met wat geluk start er een automatis herstelbewerking).
Kies systeemherstel en kijk eens of er meer herstelpunten zijn.
Je kan de setup gewoon stoppen met het rode vakje rechtsboven, net als een gewoon window.
Probeer als dat niets oplevert opstart in veilige modus, ga naar bureau accesoires/uitvoeren en geef het commando sfc /scannow.
Vergeet de spatie niet tussen c en /.
 
Hey Nijltje (en hartelijk dank voor de reactie),

Ik heb inderdaad bovenstaande dingen geprobeerd (sfc /scannow in safe modus - die werkt niet in gewone modus door het probleem) en eveneens herstellen via de dvd bracht door het gebrek aan herstelpunten geen soelaas. Ik heb op deze laptop geen andere programma s gebruikt die eventueel deze dingen kunnen gewist hebben.

Mvg Kristof
 
Hey Nijltje,

Nogmaals dank voor je reactie. Het was ook al in me opgekomen deze te verwijderen. Ik dacht echter dat het niet mogelijk was. In je link zie (of ik kijk erover) ik echter ook nergens staan hoe ik spI kan verwijderen? Kan je me dit even uitleggen?

Mvg Kristof
 
Da's niet moeilijk hor.
Ga naar start en kies configuratiescherm.
Links kies je klassieke weergave (dat is altijd mijn keuze).
Dubbelklik opprogramma's en onderdelen.
Nu zie je links onder taken 'geinstalleerde updates weergeven' staan.
Klik dit aan dan krijg je alle updates te zien.
Nu moet je enkel nog zoeken naar de update 'servicepack voor microsoft windows'.
Deïnstalleren doe je door dubbelklikken op deze update.
Ofwel rechtsklikken en verwijderen kiezen (benieuwd of dat lukt op uw pc).
Het vreemde is nu wel dat deze update net bedoeld is om het probleem waar jij nu mee zit op te lossen.
 
Hey,

Nogmaals dank voor je reactie, ik heb sp I uiteindelijk gevonden en verwijdert, maar het heeft nix uitgehaald. Ook de herinstallatie van service pack I brengt geen oplossing.
Wat nu gedaan?

Mvg Kristof
 
Hey Laurek,

Dank voor je reactie, toch heb ik daar enkele vragen bij: Hoe doe ik dit, wat gebeurd er met mijn spullen in internet explorer (favo s enz) en wat is de link met het crashen van explorer op zich? Niet dat ik je niet vertrouw maar ik weet graag wat wat is en wat het doet?

Mvg Kristof
 
Doe eens een grondige virusscan, sommige virussen schakelen exe. bestanden uit. Doe eens een scan in veilige modes
 
Virus kan ook, of een probleem met de windows installer.
Ik wil gerust eens een logje van je bekijken, indien nodig kan je dat plaatsen in het hijackthis rubriekje van Rosty.
De windows installer versie 4.5 heb ik al tegengekomen op de microsoft website.
Ga nog eens naar configuratiescherm, kies systeembeheer en services.
Dubbelklik daarop.
Als dat goed is ziet het er uit zoals in bijlage.
Bij mij staat die op handmatig.
Als dat veranderd is kan het door virussen gedeactiveert zijn.
Kijk ook meteen naar windows update of die nog automatis staat.
Dat word meestal eerst uitgezet door spyware en virussen.
 
De virusscanner heeft zijn tweede rondje gedaan sinds het probleem en deze heeft nix gevonden. Ik ga zo even die installer proberen, mss dat het helpt. Anders maak ik wel die hijack, maar joost mag weten hoe je dat doet hahaha. Windows update staat eveneens actief dus dat is geen probleem. Ik hou jullie op de hoogte en alvast bedankt!

Mvg Kristof
 
Het proces staat zoals het moet, ook de nieuwe windows installer heeft nix geholpen. Wie weet er nog raad?

Mvg Kristof
 
Ga eens naar configuratiescherm/probleemrapporten en oplossingen.
Kan je daar een printscreen van maken, dan hebben we wat details.
 
Hoi Nijltje,

Waar zoek ik in die rapporten precies achter? Ik wil eventueel ook wel een hijack this maken, als je me kunt uitleggen hoe dat moet?

Mvg Kristof
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan