Excel: willekeurige namen selecteren uit lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey mensen,

Onze clan speelt graag wars op het spel call of duty modern warfare 2.
We doen dan een interne war (dus onze clan vs. onze clan).

Nu is mijn vraag:
Bestaat er iets dat de computer zelf kiest wie tegen wie speelt?

Ik ben bezig met het organiseren van een aantal wars.
Dit word gespeeld 2 tegen 2 en we hebben meer dan 14 leden.

Ik zoek dus een script waar je alle players ergens invoert, en dan klik je op een of andere toets, en dan zoekt de computer uit welke 2 spelers tegen welke 2 spelers gaan spelen.

Ik dacht dat dit kon in excel.
Ik weet het niet precies, maar snappen jullie een beetje wat ik wil maken / wat ik zoek..?

Zo ja,
Is dit veel werk om zelf te maken of weten jullie een andere manier om iets samen te stellen?


Ik zoek dit script omdat we goede/slechte spelers hebben.
De members willen dus graag bij de beste van de beste zijn en blijven de slechtste over.
Als de computer random selecteert wie tegen wie gaat spelen zijn er ook geen problemen.

Alvast bedankt,

Wesley

[OPLOSSING]
ben je dus op zoek naar een tooltje dat als loterij werkt? Ik heb hier eentje gemaakt voor jou. Als je een ander aantal spelers wilt moet je wel de onderliggende formules wat aanpassen. Merk op dat je met een verborgen kolom zit...

Bekijk bijlage 6046
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik stel de vraag hier omdat het eigenlijk niets met call of duty te maken heeft.
Het kon ook voor een ander spel gelden.

De vraag is gewoon of er een programma bestaat waar je de spelers invult, dan klik je ergens op en dan selecteert de computer automatisch 2 vs. 2 spelers (als je dat kunt instellen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan