Excel Excel 365 "default" rasterlijn kleur veranderen

Andre Vb

Steunend lid
Vip Lid
Na installatie van Office 365 heb ik in excel geen rasterlijnen zichtbaar,
ik kan ze per werkblad wel op grijs zetten ( zie afbeelding), maar dat moet ik dan iedere keer doen,
ik zou dat default willen hebben voor alle nieuwe werkbladen, zoals vroeger bij Excel .
Weet iemand de oplossing.


1719909848573.png
 
Ja, Excel in Office 365 heeft een standaard sjabloon dat wordt geladen wanneer je een nieuw, leeg werkblad opent. Dit standaard sjabloon bevat basisinstellingen zoals standaardlettertype, -grootte, en celindelingen. Je kunt echter ook aangepaste sjablonen maken en opslaan om te gebruiken als standaard sjabloon als je specifieke opmaak of instellingen nodig hebt.

Om een aangepast sjabloon te maken en in te stellen als standaard:

1. Maak of bewerk een werkblad zoals je wilt dat het standaard sjabloon eruitziet.
2. Sla dit werkblad op als een sjabloonbestand (.xltx of .xltm voor macro-ondersteuning).
3. Plaats dit sjabloonbestand in de Excel Startup-map, zodat het automatisch wordt geladen wanneer je Excel opent.

Je kunt ook kiezen uit verschillende ingebouwde sjablonen in Excel via `Bestand > Nieuw`, waar je verschillende sjablonen kunt bekijken en selecteren voor specifieke doeleinden, zoals budgetbeheer, kalenders, en meer.
 
In Excel 365 bevindt zich de opstartmap met templates meestal in de gebruikersmap. Hier is hoe je deze map kunt vinden:

1. **Open Excel**: Start Excel 365 op.
2. **Ga naar Opties**:
- Klik op `Bestand` in de linker bovenhoek.
- Klik op `Opties` onderaan in het menu aan de linkerkant.
3. **Ga naar Vertrouwde locaties**:
- Klik op `Vertrouwenscentrum` aan de linkerkant van het venster Opties.
- Klik op de knop `Instellingen voor het Vertrouwenscentrum...`.
- Klik op `Vertrouwde locaties` in het menu aan de linkerkant.
4. **Vind de Opstartmap**:
- Hier zie je een lijst met vertrouwde locaties. Zoek naar de locatie met de naam `Excel-startmap`.

Standaard bevindt de map met templates zich in de volgende locatie op Windows:
"C:\Users\[JouwGebruikersnaam]\AppData\Roaming\Microsoft\Excel\XLSTART"

Deze stappen zouden je moeten helpen de opstartmap met templates in een Excel 365-installatie te vinden en eventueel aan te passen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan