Eset Firewall aanvallen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

ik ben aan de laatste week bezig van mijn proefperiode van Eset Smart Security, waarover ik overigens zeer tevreden ben.
Alleen één zaak verontrust mij: bijna dagelijks krijg ik een melding van een Firewall aanval, die ik dan ook terugvind in de logbestanden. (zie bijlage) Firewall aanval.jpg
Zoiets heb ik vroeger niet meegemaakt met AVG of avast, omdat er waarschijnlijk geen Firewall inzat.
Mijn vraag is nu: is dit normaal en worden die aanvallen dan daadwerkelijk tegengehouden, wordt ik bedreigd, of zouden het valse alarmen zijn om eind deze week Eset aan te kopen?
Hartelijk dank bij een antwoordje!
 
Dag Jacob

Dan zou ik even contact nemen met telenet om een nieuwe modem te komen plaatsen. De oude modem nemen ze terug mee. Het kan zijn dat ze jou zullen voorstellen om ook digitale TV te nemen, maar hierin ben jij dan zelf vrij of je dat wilt of niet.
 
hij zal ook al neemt hij contact op met telenet met de vraag om een nieuwe te krijgen , géén nieuwe modem/router verkrijgen ..
dat zal heellaas niet lukken..
tenzij jacob overstapt naar een andere formulle (dan krijgt hij deze gratis ) of zelf tot de aankoop over gaat om de nieuwe modem/router .
 
hij zal ook al neemt hij contact op met telenet met de vraag om een nieuwe te krijgen , géén nieuwe modem/router verkrijgen ..
dat zal heellaas niet lukken..
tenzij jacob overstapt naar een andere formulle (dan krijgt hij deze gratis ) of zelf tot de aankoop over gaat om de nieuwe modem/router .

Dat klopt niet. Bij Belgacom betaal je de modem en nemen ze die niet meer terug. Bij telenet geef je een waarborg en komen ze die vervangen , voor de nieuwe betaal je dus geen waarborg meer.

Wat de formules betreft , kan jacob nog altijd zijn huidig pakket behouden. Internet + telefoon. Men kan hem wel voorstellen het pakket digitale TV bij te nemen.
En als jacob geen grote downloader is kan hij nog altijd het goedkoopste pakket nemen. Met de nieuwe modem zal zijn internetverbinding wel heel wat sneller gaan.

De Digi corder die moet men aankopen, maar die is dan bestemd voor digitale TV
 
ik heb hier de nieuwe modem/router (zelf geplaatst ) nadat ik van abbo verranderdt ben (hogere formulle)
ik moest de nieuwe modem/router ophalen in eurosys te heusden - zolder.
ik heb de nieuwe gratis meegekregen en de oude ligt hier in de kast ...mij werd niet gevraagt deze om te ruilen .

daar een tegen , ben ik met de buur vrouw ook terug geweest (14dagen later ) omdat zij ook een nieuwe modem/router wilde ...
maar omdat zij niet verranderde van een abbo...
moest zij tot de aankoop over gaan om deze nieuwe modem/router in ontvangst te mogen nemen .

wat betreft de digi corder : deze kan men huren of aankopen , niets moet ....

huurt men deze dan rekenen ze +/-8€/maand aan
tel maar uit 8x 12 = 96€/jaar
een digi corder koopt men aan voor 80€ ( stel deze gaat 2 jaar mee in levens duur voor alleer er iets aan stuk gaat ) huur je echter een digi corder betaal je dus op 2 jaar 198€ ( en ruil je deze om als deze stuk gaat ) heb je deze echter aangekocht ,dien je een nieuwe te kopen mocht er iets stuk gaan ....
Dan nog doe je er voordeel aan door een digi corder aan te kopen !
 
Laatst bewerkt:
Weet U wat die nieuwe Telenet modem/router kost, en is dit dan een modem met ingebouwde (NAT) router?

Nog een ander vraagje: hoe werkt dat eigenlijk, hier zo een bedankje (zwart handje) geven?
 
de nieuwe modem/router kost je rond de 99€ als je deze aankoopt ...
dit bedrag word je aangerekent op je volgende factuur ...

om een bedankje te geven dien je op " bedankt " te klikken wat rechts vermeld sta ...in een geplaatste bericht...
Bekijk bijlage 9396
 
de nieuwe modem/router kost je rond de 99€ als je deze aankoopt ...
dit bedrag word je aangerekent op je volgende factuur ...

qtex , ik blijf bij mijn standpunt. Men komt de oude router gratis vervangen. En dan heb je twee mogelijkheden.
1. Je neemt ook Digi TV en laat de installatie en activatatie uitvoeren door een technieker. Word bij je volgende factuur aangerekend.
2. Je voert alles zelfs uit.
http://klantenservice.telenet.be/support-categories/installatie/telenet-installeren/self-starter-installatie

Er is geen enkele provider die je kan verplichten om ook Digi TV bij te nemen !!!
Volgens mij hebben ze je buurvrouw mooi bij de neus genomen.

Weet je dat je die ingebouwde router kan uitschakelen, en een andere router op die modem kan aansluiten.
 
je zegt nu " men komt de modem/router vervangen " wel in dat geval ga ik je niet betwisten ..
ik heb duidelijk vermeld dat ik de installatie van deze modem/router zelf heb gedaan ..... dit is dus een andere kwestie !

de buurvrouw daar een tegen , wilde persé de nieuwe modem/router hebben !.
waarom ?
door het feit dat zij haarre huidige abbo wilde behouden ..van 20€/maand.
zei de telenet verkoper haar dat ze enkel de nieuwe modem/router kon krijgen door deze aan te kopen ...
wilde ze dat deze dan geplaatst werd diende ze nog eens extra 50€ te betalen ...
de modem/router die zij dan ook aangekocht heeft heb ik dan voor haar geinstalleerd .

zeker weet ik dat je de router kunt uitschakelen om er een andere bij aan te sluiten .....
dit levert enkel snelheid op indien de externe router betere kwaliteit is ....

en wie heeft het hier gehad over een verplichting ik in elk geval niet ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan