Status
Niet open voor verdere reacties.

herso

Steunend lid
Vip Lid
Hallo sinds kort heb ik een nieuwe video kaart geinstalleerd alles liep perfekt tot ik van ubuntu 12.04 een update kreeg voor de kaart het is een nvidia gt 610 .sedert de update krijg ik enkel nog de terminal te zien.
Ik heb reeds een heleboel opgezocht en voorbeelden uitgetest maar niets lukt bij herstart altijd weer de terminal.
Heeft er iemand onder jullie een oplossing?
 
linux is meer voor onze" medewerker Timo "
hiermee kan ik je spijtig genoeg niet mee verder helpen ....dus effe geduld tot "Timo " beschikbaar is .
 
Zo, bij deze beschikbaar ;)

Het lijkt mij een probleem met de drivers van de videokaart. De gesloten drivers geven soms wel eens problemen door een ongelukkige update. Je verwijdert deze drivers door als je in de terminal komt op CTRL+ALT+F1 te drukken, en hier je gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren.

Je komt nu in een scherm met iets als
Code:
herso@herso-computer:~
. Klop in dit vak de volgende toverspreuk in:

Code:
sudo apt-get purge -y nvidia-current nvidia-current-updates
. Toets je wachtwoord in dat je ook hebt gebruikt om altijd updates mee te installeren. Herstart je systeem nadat de boel is afgerond met het commando
Code:
sudo shutdown -r now
en kijk of de boel weer opstart. Als dat zo is, kun je met 'Extra stuurprogramma's' de drivers weer installeren. Kies hier voor 'Nvidia Current', en niet voor de 'Nvidia Current updates'. Die laatste is onstabiel! Als het goed is gaat dat zonder al te veel moeite goed :)
 
Dag Timo,

Ik heb alles gedaan zoals door u voorgeschreven doch zonder resultaat,bij opstarten kom ik gewoon weer in een terminal terecht waar ik kan inloggen met mijn naam en wachtwoord.Ik heb dus eerst ctrl+alt+f1 ingedrukt maar die doet niks dan de regel zoals je hebt voorgeschreven en opnieuw opgestart doch ik kom in dezelfde terminal terecht,ware het niet dat ik juist enkele foto's had overgezet en deze nog niet op een andere schijf heb staan zou ik een herinstallatie doen maar ik heb die foto's nog nodig.Dus als je nog een suggestie hebt om het op een andere manier op te lossen laat het me weten.
bedankt op voorhand
 
Je kunt vanaf een live cd opstarten, om naar je harde schijf te navigeren. Dan kun je de foto's alsnog back-uppen. Ik heb nog één suggestie:

Start toch nog even op in die terminal en log in etc.

tik in:
Code:
sudo rm -r /etc/X11/xorg.conf
en start opnieuw op. Mocht het nog niet werken dan moeten we gaan wroeten in configuratiebestandjes enzo, dus dan is een herinstallatie makkelijker. Maar probeer eerst bovenstaande eens ;)
 
oké Timo ik heb die opdracht ingevoerd maar geeft geen resultaat blijft opstarten in terminal ik zal maar eens kijken om aan die foto's te geraken met de live cd en een verse installatie doen.Heb je eventueel een beetje uitleg hoe ik dat voor elkaar krijg.
 
dag Timo,
ls /etc/X11 geeft als uitkomst:
app-defaults rgb. txt xorg.conf. failsafe X session
cursors X Xreset X session. d
default-display-manager xinit X reset. d X session.options
fonts xkb Xresources Xwrapper.config

die tekst staat wel in verschillende kleuren van blauw in plaats van het normale wit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan