emails dubbel ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een laptop en een desktop, beide met windows 7. Ik haal mijn emails binnen met Thunderbird. Ik zou graag al mijn emails op beide computers laten toekomen. Zoals het nu is, worden de emails die ik op de ene computer gedownload heb, niet meer ontvangen door de andere computer.Dit is zowel verwarrend als ergerlijk.
 
je moet het mailprogramma instellen dat hij deze maar na een aantal dagen verwijderd. Ik ken Thunderbird van haar of pluimen, maar dit is in te stellen bij ieder mail programma. Zo is het bij het live mail programma dat je dit kan instellen op verschillende manieren. Zo kan ik de post laten staan voor een aantal dagen en nadien verwijderd die deze. of ik kan deze gewoon op de server laten staan. Wat ik niet echt een aanrader vind, maar dit is dan mijn mening.
 
Zou je moeten aanvinken dat het op de server blijft. Zo kan je andere pc het ook binnen halen.
Dan blijf je wel telkens dezelfde email binnenhalen totdat het op de emailserver verwijderd is.

Een andere optie is om zelf een server te draaien waar de email op binnenkomt en Microsoft Exchange Server installeren die de emails naar de desbetreffende PC's doorstuurt.
 
Laat berichten op de server aangevinkt en zet een vinkje naast "totdat ik ze verwijder". dan kunnen beide pc deze binnenhalen.
Om de paar weken bvb zet je beide pc aan zodat ze beide alle mail hebben,
Op een van de pc of op beide verwijder je de mails die niet meer nodig zijn, zo worden ze ook op de server gewist.

Ofwel:
Laat berichten op de server aangevinkt en zet een vinkje naast "voor max zoveel dagen". dan kunnen beide pc deze binnenhalen.
Na het opgegeven aantal dagen zullen de mails van de server verdwijnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan