Status
Niet open voor verdere reacties.
N

NAM

Gast
Ik heb op zowel mijn laptop als op mijn Ipad hetzelfde emailaccount aangemaakt. Op beiden kan ik email ontvangen en zenden echter op de Ipad ontvangt hij alleen als Microsoft Outlook op de laptop uit staat. Andersom werkt wel goed: alle ontvangen email op de Ipad zie ik ook altijd op de laptap. Wat moet ik aanpassen om ook altijd emails op de Ipad te kunnen ontvangen, ongeacht of de laptop aan staat of niet?
 
Email werkt met het POP3 protocol. Standaard wordt de mail van de mailserver afgehaald en op de email client geplaatst. Dit is een éénrichting proces. Maar je hebt bij je account instellingen in Outlook de mogelijkheid om een copy van je mail op de mailserver te laten staan. Bij deze kan je die met meerdere clients binnenhalen. Let wel dat je emails op die manier op de mailserver blijven staan en zich ophopen tot je limiet bereikt is. Dit kan wel jaren duren naargelang de hoeveelheid data beschikbaar enzo. Maar pas er wel mee op.
 
Bedankt voor de reacties.
Hoe stel ik bij Microsoft Outlook in dat emails (tijdelijk) op de mailserver worden bewaard en wordt dit door elke provider ondersteund? Mijn provider is KPN.
 
Ik heb het inmiddels gevonden. In mijn accountinstellingen heb ik de optie "berichten op mailserver bewaren" aangevinkt en de duur op een week gezet zodat de mailbox niet volloopt. Het werkt nu. Ik ontvang berichten nu tegelijkertijd op pc en IPad. Bedankt voor jullie hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan