E-mail Email met Windows Live Mail 2011

Goedemorgen,
Ik gebruik nog steeds Windows Live Mail 2011 (WLM), ondanks dat dat al jaren niet meer wordt ondersteund door Microsoft. Werkt prettig en uitstekend, in mijn geval voor 5 verschillende mailadressen. Aangezien Microsoft maar blijft zeuren dat ik van Windows 10 naar Windows 11 moet overstappen, ben ik daar wat huiverig voor omdat ik ergens las dat WLM niet zal werken onder Windows 11. En ja, ik weet dat er diverse andere mailprogramma's zijn, soms ook gratis, maar vaak betaald als je meer dan twee mailadressen wilt beheren. Heeft iemand ervaring met WLM onder Windows 11 of weet hoe dat gebruikt kan blijven worden ?
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.
 
De applicatie noemt onder Win11 gewoon 'Mail' en is lichtjes anders qua layout en vormgeving.
Of er fundamentele wijzigingen zijn in de werking heb ik nog niet gehoord...

Het is alleszins een gratis app, die meekomt met Windows OS.
 
Beste Philip, dank voor je wel zeer snelle reactie. Ik heb er op zich geen bezwaar tegen die nieuwe app dan te gebruiken onder voorwaarde dat die alle oude mail, inclusief mappenstructuur, over kan nemen. En je reactie is geen antwoord op mijn vraag of ik WLM onder Windows 11 kan blijven gebruiken. Ik ook weer teruggevonden waar ik het las: op de website van Schoone PC, jullie waarschijnlijk ook wel bekend:
"Verder is het goed om te weten dat Windows Live Mail niet compatible is met Windows 11, waardoor het niet mogelijk is om e-mailberichten te lezen (dat komt omdat Windows 11 niet meer beschikt over Internet Explorer)".
 
Het antwoord van SchoonePC is correct - het werkt niet op Win 11.
Dat is waarschijnlijk de reden van de vervanging door de nieuwe app.

Wat overnemen van bestaande historiek van mails en mappen betreft : dat zal afhangen van je instellingen.
Voor elke account die als IMAP geconfigureerd staat zal dat lukken (want alles staat zo op de server)
Voor de POP3-accounts (als je die nog hebt) zal dat niet lukken (want alles staat enkel op je harde schijf binnen die app WLM)
 
Terug
Bovenaan