Online apps Einde van Jamboard-app

Patrick.S

Steunend lid
Vip Lid
Ik ben beheerder van vzw van Google Workspace en van Team Google Workspace kreeg ik de volgende mail .Ik heb het bericht een kleinbeetje aan gepast zodat het een algemeen bericht is en niet naar de vzw is gericht!
Ik vond het nutig dit met jullie te delen . Je vind hier ook atikel over op BV op tweakers.net maar niet zo uitgebreid

vanaf 1 oktober 2024 de Jamboard-app beëindigen. Tussen 1 oktober 2024 en 31 december 2024 zetten we de app in de modus Alleen weergeven. U kunt dan op alle platforms, inclusief het web, iOS en Android, geen nieuwe Jams maken of bestaande Jams bewerken. U kunt wel back-ups blijven maken van uw Jam-bestanden.


Wat u moet weten
Jamboard-bestanden (Jams) die in Drive zijn opgeslagen, worden voor al uw gebruikers automatisch naar pdf's geconverteerd. Op 1 oktober 2024 starten we het pdf-conversieproces. We plaatsen de pdf's op dezelfde Drive-locatie als de Jam. Opmerkingen over de pdf's:

  • We voeren de pdf-conversies naar ons beste vermogen uit. We raden uw gebruikers aan hun Jams proactief naar een van onze partners te migreren als ze die willen blijven bewerken.
  • De pdf heeft dezelfde aanmaakdatum en datum van laatste wijziging als de originele Jam en wordt gedeeld met de gebruikers met wie de Jam was gedeeld.
    • Nadat de pdf is gemaakt, worden wijzigingen aan het originele Jam-bestand (zoals de bestandslocatie of gedeelde lijst) niet meer naar de pdf overgezet.
  • Als een Jam aan een nieuwe gebruiker is overgedragen, maar die de Jam nog niet heeft geaccepteerd, krijgt de originele gebruiker de pdf.
  • Als u Vault gebruikt, zijn uw bewaarbeleid en bewaarplichten ook van toepassing op de geconverteerde pdf.


Na de pdf-conversie blijven de Jams in Drive staan. Van daaruit kunnen uw gebruikers ze nog steeds naar een van onze whiteboardpartners migreren via hun importeertools. Na 31 december 2024 verwijderen we de Jams en kunnen uw gebruikers ze niet meer migreren. De pdf's blijven in Drive staan.


Wat moet u doen?
Op 1 oktober 2024 zetten we de Jamboard-app in de modus Alleen weergeven voor het web, iOS en Android. Gebruikers kunnen dan geen Jams meer maken of bewerken. Ze kunnen ze nog wel migreren naar FigJam, Lucidspark of Miro.


We raden u aan om voor die tijd het volgende te doen:

  1. Alternatieven doornemen: We raden u aan over te stappen naar een van onze partners met whiteboard-apps. Deze zijn allemaal geïntegreerd met Google Workspace. Meer informatie vindt u op de websites van onze partners.
  2. Jam-bestanden migreren:Tot Jamboard op 31 december 2024 eindigt, kunnen uw gebruikers hun Jam-bestanden nog migreren naar FigJam, Lucidspark en Miro.
 
Terug
Bovenaan Onderaan