Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Pas mac spoofing toe :
MAC-spoofing betekent het veranderen van je MAC adres op je computer. Dus het OS voor de gek houden.
MAC-spoofing kun je dus gebruiken om bijvoorbeeld een firewall te passeren als deze op MAC adressen filtert.
Verder kan dit niet vanaf 'het internet' gebeuren omdat MAC adressen niet routeerbaar zijn.
Alternatief? Zeker wel : Open VPN (met de juiste instellingen)
Met een VPN verbinding verander je het IP-adres voor de buitenwereld naar het IP-adres van de VPN server waar je mee verbonden bent.
Omdat er nog tal van andere computers gebruiken maken van dit IP-adres kan erg geen profiel aan jou surfgedrag gemaakt worden.
Toevallig gisteren een topic hierover geplaatst.Beste mensen,
Waarom precies mijn vraag over VPN.
Ik kreeg enkele dagen terug een mailbericht waarmee iemand mij meedeelde dat hij gevoelige beelden van mij via mijn Web-cam had en die naar alle personen van het adressenboek zou versturen als ik niet een bepaalde som zou storten . Hij beweerde dat hij mijn webcam had gehact.
Nochthans : mijn webcam staat steeds uit ( al van bij de aankoop van de laptop - ik heb die toch niet nodig) en bovendien is er een stevige klever op aangebracht.
Bovendien heb ik jaren een betalende virusscanner (Avast Premium secury). Heb mijn pc ermee meerdere keren laten mee onderzoeken en steeds geen enkele bedreiging gevonden.
Ik heb niet op deze mail gereageerd...en ga dat ook niet doen, .maar toch blijft de vraag : kan iemand bij mij binnen kijken als mijn webcam niet aan staat, en is mijn webcam inderdaad gehact.
Daarom dacht ik, ...misschien is VPN een oplossing om hacken te beletten .
Uit de vele reacties (waarvoor oprechte dank) blijkt dat dit niet nodig zou zijn, ...maar toch.
Mvg Roger