Het lijdt geen twijfel dat het gemiddelde woon-werkverkeer in veel landen slechts 30-40 kilometer per dag is, dus fabrikanten kunnen geloven dat een kleine, op korte afstand werkende, batterij-aangedreven elektrische auto of een hybride voertuig met 30 kilometer als EV, goed genoeg en voldoende zal zijn . Het maakt niet uit dat het gemiddelde woon-werkverkeer klein is, want consumenten willen hun gedrag niet veranderen en willen hebben wat ze met hun verbrandingsmotor hadden, alleen beter, goedkoper en schoner. Bereik-angst hebben over een batterij die te klein is of een slechte efficiëntie heeft, of beide, is een negatief gevoel. Wie wil er tijdens elke weekendtrip, vakantie of zakelijke bijeenkomst in een andere stad negatieve gevoelens hebben over vervoer? Niemand bezit alleen één auto voor het dagelijkse woon-werkverkeer en een andere voor de rest van het leven, hoewel ze zeker bestaan. Auto's zijn duur en de meeste mensen kunnen er maar één betalen, en een tweede of derde is luxe.
De vereisten omvatten ook het kunnen tanken of snel en gemakkelijk opladen van de auto met benzine of energie, het ervaren van een geweldige rijervaring met acceleratie en topsnelheid, evenals rijcomfort en opslagruimte. Geen enkele consument wil zich afvragen of hij met zijn elektrische auto van punt A naar punt B kan rijden, ook al ligt punt B op een paar duizend kilometer afstand. Waarom zouden elektrische auto's het leven ingewikkelder maken? Het leven is al ingewikkeld genoeg, dus waarom zou een consument het nog ingewikkelder maken met een elektrische auto met kort bereik?
Iedereen mag een mening hebben, en dat geldt natuurlijk ook voor alle leidinggevenden in de auto-industrie, maar we kunnen van een zakenman verwachten dat hij een gefundeerde conclusie trekt uit de feiten. Helaas, maar in plaats daarvan een herhaling van onjuiste veronderstellingen, bekroond door onbewezen claims.
Als het zo is, dan zouden we niet verbaasd moeten zijn dat we hier niet snel een elektrische auto zullen zien die een 'oude' Tesla Model S uit 2012 kan uitdagen. Erger nog, zonder dat de fabrikanten de zelf veroorzaakte problemen van Europese autofabrikanten snel en duurzaam oplossen, zouden we in 2025 geen SUV of cross-over zullen zien die het 2020 Tesla Model Y zou kunnen uitdagen.
De vereisten omvatten ook het kunnen tanken of snel en gemakkelijk opladen van de auto met benzine of energie, het ervaren van een geweldige rijervaring met acceleratie en topsnelheid, evenals rijcomfort en opslagruimte. Geen enkele consument wil zich afvragen of hij met zijn elektrische auto van punt A naar punt B kan rijden, ook al ligt punt B op een paar duizend kilometer afstand. Waarom zouden elektrische auto's het leven ingewikkelder maken? Het leven is al ingewikkeld genoeg, dus waarom zou een consument het nog ingewikkelder maken met een elektrische auto met kort bereik?
Iedereen mag een mening hebben, en dat geldt natuurlijk ook voor alle leidinggevenden in de auto-industrie, maar we kunnen van een zakenman verwachten dat hij een gefundeerde conclusie trekt uit de feiten. Helaas, maar in plaats daarvan een herhaling van onjuiste veronderstellingen, bekroond door onbewezen claims.
Als het zo is, dan zouden we niet verbaasd moeten zijn dat we hier niet snel een elektrische auto zullen zien die een 'oude' Tesla Model S uit 2012 kan uitdagen. Erger nog, zonder dat de fabrikanten de zelf veroorzaakte problemen van Europese autofabrikanten snel en duurzaam oplossen, zouden we in 2025 geen SUV of cross-over zullen zien die het 2020 Tesla Model Y zou kunnen uitdagen.