Een gestoorde kat gaat naar de kapper

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antwanneke

Steunend lid
Vip Lid
.... en dan krijg je dit natuurlijk:
avatar13044_2.gif


anders wel niet slecht hoor Pluisje, 't staat je :p
 
Ik had een tijdje terug al m'n haar laten doen hoor. Maar die verrekte camera liet het telkens afweten.
attachment.php
 
Ik heb geen kapper meer nodig. Heb al een flinke landingsbaan bovenop.
 
Ach jongen, ik zeg altijd maar zo : Waar haar zit kan geen verstand zitten.

een variant daarvan over borsthaar: men vraagt me wel eens hoe het komt dat ik geen haar op mijn borst heb. antwoord is simpel: op beton kan geen haar groeien... (lachen)
 
een variant daarvan over borsthaar: men vraagt me wel eens hoe het komt dat ik geen haar op mijn borst heb. antwoord is simpel: op beton kan geen haar groeien... (lachen)

Dan moet ge die eens insmeren met confituur en een paar weken laten liggen. Probeer maar.....
 
Dan moet ge die eens insmeren met confituur en een paar weken laten liggen. Probeer maar.....

tsjonge wat een woorden gebruiken jullie soms.
Google moest er aan te pas komen om te weten wat confituur is.
 
wat is confituur eigenlijk? het woord komt uiteraard uit het frans ( daarom heeft pluis er wat last mee denk ik :p ). en is het zelfstandige naamwoord van een produkt na het confijt-proces ( confire ). het proces is bedacht om produkten langer te kunnen bewaren. over het algemeen denken wij aan hetgene wat je verkrijgt door het koken van fruit met suiker ( confisserie ), maar slaagt letterlijk ook op andere bereidingen, zoals traag garen in vet ( zie geconfijte eend, rillettes,...), opleggen in azijn (augurken, uitjes,...), koken in suiker en azijn ( chutneys, relishes,...) of opleggen in alcohol ( krieken in jenever,...)

Terugkomend op fruitconfituur: Om confituur te mogen heten moet er minimaal 55% fruit in zitten. Gelei is een confituur waar geen fruitpulp in zit ( gezeefd). is deze substantie na bereiding vloeibaar heet het siroop. in gelei moet maar 35% fruit zitten. en dan is er nog marmelade, een soort confituur die origineel van kweeperen gemaakt werd, maar algemener gebruikt wordt om confituren van citrusvruchten aan te duiden. niet alle fruit is hier gevat in gelei, en er hoeft slechts 20% fruit in te zitten. het kookproces duurt meestal ook niet zo lang.


voilà, dat was Antwanneke de kok die even terug boven kwam piepen (lachen)
 
Daar krijgt een Hollander een enorme honger van.

en zo kan ik nog uuuuren voort hoor :p ook onder confijten valt strikt genomen pekelen ( denk aan opgelegde (pekel)haring = ook een confituur) , roken en drogen. maar dan zijn we al ver aan het gaan.

wat je soms als uienconfituur bij je wildpaté eet is eigenlijk een marmelade dan weer...

al genoeg honger? of doe ik er nog een schepje suiker bij?
 
Die krieken, in het Nederlands zijn dat kersen. Ik kan er ook uren mee doorgaan, maar dan met het nuttigen ervan.
Mijn specialiteit is water koken. Het is het enige die niet kan aanbranden. Een ei koken lukt ook wel als het maar heel hard mag zijn.
Maar ja, je kan niet alles kunnen hé. Gelukkig heb ik er eentje die wel weet wat koken is. Maar ik heb me er nooit moeten van aantrekken, vandaar dat ik er ook geen weet van heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan