dvd rw formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo, ik heb een dvd rw en wil die overschrijven maar krijg er de film niet af die er nu opstaat,
ik heb al met nero 8 de film willen wissen maar het lukt niet , weet er iemand raad

groetjes
 
Via Nero, gewoon de fuctie schijf wissen kiezen. De dvd is blank en kan opnieuw beschreven worden. Gaat hééééééél vlug.
Je krijgt de melding dat hetgeen er op stond niet volledig weg is, maar alleen de fat overschreven. Niets belet er echter nog om met andere data te overschrijven.
Denk dat ge bij de uitleg van Carlo461 best kiest voor schijf wissen in plaats van formatteren.
Als je formatteren doet, ga je alles overschrijven. Gebruik je dan de dvd om een copy te maken, dan zal die door Nero nog eens gewist worden vooralleer te overschrijven.
Als je er een andere copy wilt opzetten, zal Nero U ook vragen wat er moet gebeuren met de dvd. Je kan ook daar het voorstel om te wissen gebruiken.
 
hallo carlo461 en mik,
ik heb het op beide manieren geprobeerd maar het lukt niet. via verkenner zie ik nergens formateren of wissen
het is met xp dat ik werk
bij nero krijg ik de melding dat die de dvd later wist en begint hij te gaan branden maar na een tijdje stopt het en krijg ik de melding dat het branden mislukt is
 
Start Nero en selecteer daar Nero Express.
Links staat een pijltje. Klik daar op. Selecteer daar in het menu die opengaat "Disc wissen".
Meer is het niet hoor.
Als je het doet met Nero, heeft het geen belang welke versie van Windows je hebt.
 
Dat is dan gelukkig de minste kost. Je kan zeker als je eens rondkijkt er een ander voor kunnen vinden. Alleen kijken of het een IDE (waarschijnkijk) of een SATA is.
In beide gevallen computer open, dvd losmaken en andere opnieuw insteken. Indien het een IDE is, best eens nazien op de achterkant of het jumperke juist ingesteld is.
Iemand met een minimale ervaring van pc zal U hier wel kunnen helpen als je het zelf niet kan.
Dit is natuurlijk anders als het om een laptop gaat. Als je dan dezelfde schrijver er kunt insteken, is dat dan nog zo geen probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan