Windows 10 Duck Duck Go

Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
ik dacht dize Duck Duck Go zoekmachine ook te installeren naast d Google Chrome en EDGE ,
maar nu heeft die Duck zich genesteld in de Chrome
dus als ik op het icoontje Google Chrome klik komt die Duck te openen
zie bijlage
hoe krijg ik die Duck weer weg zn krijg ik weer het normale Google Chrome scherm aub ?
vind hem niet in configuratescherm
Knipsel.JPG
 

Moeten we bij Google blijven of DuckDuckGo kiezen?

Google is altijd de beste zoekmachine geweest. Er is geen twijfel over mogelijk. Zelfs als je de zoekresultaten van DuckDuckGo vergelijkt met die van Google, zie je grote verschillen. Op het gebied van privacy heeft DuckDuckGo wel de overhand, maar door de incognitomodus te gebruiken en ook door enkele andere opties in de Google-zoekmachine te wijzigen, kan de privacy worden verbeterd. Dus voorlopig is Google, gezien de gebruiksvriendelijkheid en kwaliteit van de resultaten, gebruiksvriendelijker.

Als je DuckDuckGo wilt proberen, dan is dat uitsluitend voor privacydoeleinden. Zoals we allemaal weten, stellen de standaardinstellingen van Google het uiteindelijk in staat persoonlijke gegevens aan derden te verkopen en ook gegevens uit uw persoonlijke e-mails te halen. DuckDuckGo verzekert dat er geen probleem is tijdens het gebruik ervan. Gebruik dus voor het enige doel van privacy DuckDuckGo.

Ook wordt Google gemakkelijk geïnfecteerd door virussen en malware in vergelijking met DuckDuckGo.
 
Je vertrok van een misverstandje .... Google, Edge, Firefox etc.... zijn browsers. Daaruit kan je kiezen en dan kun je binnen die browsers kiezen voor een zoekmachine/zoekpagina die je als startpagina kan gebruiken.

DuckDuckGo is ook een mogelijke zoekmachine, maar géén browser. Door die te installeren vervang je dus je zoekmachine in de browser die je als standaardbrowser had staan, in jouw geval was dat dus Google Chrome. Dus de Google Search werd dan DDG.
Maar stand-alone kan het dus nooit.

Over kwaliteit of wenselijkheid heb ik geen mening want heb het ding nooit gebruikt, maar het is en blijft een weinig gebruikt niche-product na al die jaren.
 
Nog nooit heb ik iets anders gebruikt dan Startpage, met later nog wel eens Qwant erbij. Echt nog nooit Google.

Google als zoekmachine is volledig onnodig.

En zoekresultaten vergelijken natuurlijk ook.

Zoekt en gij zult vinden.
 
Google als zoekmachine is volledig onnodig.
Soms kan je wel héél grappig zijn als je de bal misslaat en dat gebeurt wel vrij vaak moet ik toegeven.

Je bewering is hilarisch want ...

"StartPage.com = StartPage laat wel de zoekresultaten van Google zien.
Omdat StartPage wel respectvol met je privacy omgaat, heb ik deze zoekmachine al eens eerder aanbevolen in een artikel over online privacy.

Nadeel van deze zoekmachine is wel dat de extra features van Google (zoals geïndexeerde video's, een overzicht van veelgestelde vragen, integratie van Google Maps, bedrijfsinformatie e.d.) ontbreken!

En dan ben je nog steeds niet af van de vele advertenties die boven de daadwerkelijke zoekresultaten worden weergegeven..."

Zonder Google zou je StartPage dus zelfs niet meer bestaan !
 
Beste PhilipV,

Natuurlijk weet ik dat al vele jaren van de Google zoekresultaten (het staat erbij in Startpage), maar ik hoopte dat men zou begrijpen wat ik bedoel: ik heb Google nog nooit gebruikt als zoekmachine. Misschien ooit in de bibliotheek als mijn computer defect was en er geen keuze was.

Ik heb ook nog nooit een advertentie gezien bij de zoekresultaten. Behalve misschien ooit in de bibliotheek als mijn computer defect was en er geen keuze was.
 
Je gebruikt Google zoekmachine dus constant, bedoel je...
Je gebruikt enkel niet de Google Search page, maar wel StartPage.
De zoekmachine die StartPage gebruikt is Google, niets anders...
 
maar mijn vraag is toch ondertussen , is die DuCkDucK Go wel interessant EN apart te installeren ?
Leuke vraag en het antwoord luidt: Je hoeft DuckDuckGo niet apart te installeren, want de zoekmachine DuckDuckGo is al aanwezig na installatie van Firefox, Chrome en Edge. Deze zoekmachine kun je zelf instellen als standaard zoekmachine.

Bij Edge is Bing de standaard zoekmachine, maar die kun je wijzigen, bijvoorbeeld naar DuckDuckGo:
62b1aaf449a25-Ashampoo_Snap_2022.06.21_13h21m45s_003_.png


Bij Chrome is Google de standaardzoekmachine, maar ook die kun je wijzigen naar DuckDuckGo:
62b1addfc7c88-Ashampoo_Snap_2022.06.21_13h17m22s_002_.png


Ook in Firefox is Google de standaardzoekmachine. En ook in die browser kun je de standaardzoekmachine eenvoudig wijzigen:
62b1abbab98c3-Ashampoo_Snap_2022.06.21_13h28m46s_004_.png


Het is dus nooit nodig om DuckDuckGo zelf te gaan downloaden en installeren, want die zoekmachine is al aanwezig in de meeste bekende browsers, zoals Firefox, Edge en Chrome.
==================================
Voor de geïnteresseerden. Hier een vergelijking van DuckDuckGo en Google Search wat privacy betreft: https://heimdalsecurity.com/blog/duckduckgo-vs-google/
En hier een vergelijking tussen StartPage en DuckDuckGo: https://defendingdigital.com/startpage-vs-duckduckgo/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
DuckDuckGo is van Amerikaanse makelijk. Ik voel een addertje onder het gras qua ''meekijken'' diverse instanties

Bij startpage staat : It is based in the Netherlands. Therefore, your privacy is protected by law and is not subject to the same mandates and regulations as other countries.
(Daarom is uw privacy wettelijk beschermd en niet onderworpen aan dezelfde mandaten en regelgeving als andere landen.)
 
Daar zou ik géén snars van geloven als ik jou was - ze gebruiken (zijn dus ingelogd op) de zoekmachine Google en halen daar de resultaten op. Dat kan enkel als ze ook de zoektermen (vb.) doorspelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan