Dubbele bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb het gevoel dat ik (heeeeeel) veel dubbele bestanden muziek, foto´s etc.) op mijn W10 PC heb staan en ben op zoek naar een goed (liefst gratis natuurlijk) tool waarmee ik die veilig kan opsporen en verwijderen. Kan iemand me daarover adviseren? Voorbaat dank...
 
Probeer het eens met DupeKill.
Volgens mij is dit nog steeds gratis.



Nooit gebruikt, maar mijn CCleaner Pro kan het ook.

ccleaner.jpg



Maar kijk wel altijd uit met programma's voor dubbele bestanden. Vaak vind het ook bestanden zoals dll bestanden die absoluut niet verwijderd mogen worden.
 
je kan ook dit es bekijken:

 
Heel bedankt voor jullie reacties. Ik word alleen een beetje bunzig als ik lees: je moet wel voorzichtig zijn. Vrees dat mijn kennis me niet toelaat om voorzichtig te zijn, dus.... Het betreft bij mij alleen maar fotootjes, muziek, tekst en dat soort bestanden. Dus, voor zover mij bekend ,=) geen systeembestanden. Neem aan dat er een delete functie is die mij minimaal op de hoogte stelt wat voor soort bestanden het zijn, zodat ik alleen de "onschuldige fotootjes, muziek, tekst en dat soort bestanden" kan deleten. Of benader ik het nu al te simpel. Voor de goede orde: als het fout gaat, kijk ik er niemand op aan behalve mijzelf.....
 
Probeer het dan hier eens mee.
Dit is alleen voor images. Handig van dit kleine free progje is tevens dat het niet alleen naar de bestandsnamen kijkt maar ook naar de inhoud.
Hierdoor kan het programma tevens identieke foto's met verschillende bestandsnaam herkennen en filteren om te verwijderen.
 

Bijlagen

  • Find.Same.Images.OK_Installer_x64.zip
    1.1 MB · Weergaven: 172
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan