Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een harddisk met 2 partities.
Partitie 1 werkt met XP (E:) en partitie 2 met Windows 9 (C:), een 2 de Hdisk omvat de Data(D:).
Bij het opstarten start de pc automatisch op met XP ( = oudere versie van Windows)
Wil ik opstarten met Win 7, dan moet ik met de pijltjes toets naar Win 7 gaan en enter.( dus als ik dat vergeet:....XP)
Ik zou dit willen omdraaien , zodat de pc automatisch opstart met Win 7. Hoe doe ik dat?
( de dual boot werd, op mijn vraag , door de pc verkoper ingesteld)

Dank voor uw antwoord.

Mvg,

Koekoek

[OPLOSSING]
Beste Silverwing,

Van harte dank voor de goede raad: het is gelukt ! Via Systeem in Win 7 kon ik bij de Opstart- en herstelinstellingen Win7 kiezen om de pc op te starten, dit lukte niet via cong. scherm in Win XP, daar stond enkel Win XP Home edition.

Nogmaals dank,

Koekoek

[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vreemd geval,normaal word er opgestart van het recentste OS.Met easyBCD kan je dat volgens mij aanpassen .
Of ook,start>config schm>systeem> Systeemeigenschappen > Geavanceerd > Opstart- en herstelinstellingen > instellingen > systeem opstarten en een vinkje zetten bij het standaard besturingssysteem.
 
Beste Silverwing,

Van harte dank voor de goede raad: het is gelukt ! Via Systeem in Win 7 kon ik bij de Opstart- en herstelinstellingen Win7 kiezen om de pc op te starten, dit lukte niet via cong. scherm in Win XP, daar stond enkel Win XP Home edition.

Nogmaals dank,

Koekoek
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan