Software drivers updaten

Lid geworden
7 mei 2015
Berichten
63
Locatie
Borgerhout
Goeiemorgen, nadat ik een Smart scan heb laten scannen via mijn abonnement Norton360 kreeg ik als opmerking dat er 12 drivers zijn die ik moet updaten. Ik heb enkel een laptop Lenovo (geen smartphone), Windows11, die ik gebruik voor mailverkeer, internet, homebanking, facebook, downloaden foto's via SD-kaartje, externe schijf, tv-kijken. Cameralens is bedekt. Printen doe ik met een andere laptop. Dien ik deze updates uit te voeren ? Het is nl. zo dat ik mijn abonnement de laatste keer 'zogezegd' wou opzeggen wegens te duur. Ze hebben mij dan een nieuw voorstel gedaan, waar ik ben op ingegaan. Sindsdien heb ik wel de indruk dat ik ineens allerlei opmerkingen krijg na het scannen, omdat zij mij allerlei uitbreidingen van mijn abonnement willen aanpraten, ook proefabonnement, om mijn 'problemen' op te lossen... Graag eenvoudige uitleg wegens technisch niet onderlegd... Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • drivers 1.jpg
    drivers 1.jpg
    84.1 KB · Weergaven: 18
Je bepaalt zelf of je Norton vertrouwd in dit soort dingen en of je met hen in zee wil gaan.
Drivers updaten doe je altijd best met wat de producenten/ontwikkelaars van de devices of de apps zelf aanbieden en niet via tussenpersonen, maar soms kan dit handig zijn om het overzicht te bewaren.

Héél vaak zijn die updates echter niet echt nodig.
Het is ook niet zo dat als er een nieuw model van je auto uitkomt je meteen een nieuwe koopt hé ?
 
Heb je op je laptop het programma Lenovo Vantage staan? Dat is het officiële ondersteuningsprogramma van Lenovo. Ik zou enkel daarmee laten checken, zo ben je zeker van de juiste drivers voor het juiste model en enkel indien nodig. Heb je het niet, kan je via de Microsoft Store die app installeren. Je mag daar ook gerust op registreren dan wordt alles mooi bijgehouden bij Lenovo.
Wat betreft die Norton360, hetgeen jij vermeldt is juist de reden waarom ik die afraad aan mijn klanten, veel te opdringerig en betalend. Tegenwoordig is de ingebouwde Windows Defender al zeer goed en vaak ook voldoende. En wil je toch liever een aparte anti-virus, zijn er genoeg gratis mogelijkheden.
 
Ben niet echt helemaal eens met de bewering dat enkel de driver van de GPU up-to-date dient te zijn.
Er kunnen altijd issues zijn met een driver. Al dan niet ivm veiligheid of stabiliteit, en zelfs functionaliteit.

Zelfs BIOS firmware raad ik in veel gevallen sterk aan. Al moet je hier soms wel wat mee oppassen.

Uit ervaring met laptops hoofdzakelijk, hebben zulke updates me dikwijls geholpen bij stabiliteits issues. Dus toch wel allerhande fixes dus.
 
DDragon, dus toch best alle 12 updates doen ? Ik zal ook die Lenovo Vantage van ArtstudioG eens bekijken... Alhoewel dat ik , misschien weer ten onrechte, geen fan ben van de Microsoft Store. Dan beginnen die weer opdringerig te doen...
 
Ik zou toch kiezen om die updates via de Lenovo Vantage app te doen. Ik heb trouwens Microsoft Store nog nooit "opdringerig" weten doen, Norton echter wel! Maar je kiest natuurlijk zelf wat je wil doen, wij kunnen enkel maar advies geven.
 
Volg het advies van ArtstudioG in #7.
En Norton... hun advies is daarom niet volledig fout, maar toch wel wat absurde bangmakerij mijn inziens. Toch de manier hoe ze het verwoorden en hun ding willen verkopen.

En als je de voorkeur geeft aan gratis programma's, waarom in hemelsnaam koop je dan Norton aan?
 
ArtstudioG #9
Ik heb Lenovo Vantage geïnstalleerd, dat lijkt mij wel handig. Terwijl ik daar nog mee bezig was, kreeg ik al berichten voor de MS Store : we merken dat u Lenovo V. installeert. Overweeg ook de volgende zaken in de MS Store... Blablabla... Raadt u aan om ook volgende - zie bijlage- te installeren ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan