Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Heb gisteren een oude pc opnieuw voorzien van besturingssysteem. Schijf was gewist en zodoende van nul moeten beginnen. Het is een 1500 amd processer. Windows geen probleem. Het enige struikelblok was een driver voor de ingeplugde soundkaart.
Op de chip staat ALS 4000. Google levert hier diverse hits op naar drivers voor soundkaart. Maar iedere hit resulteert in een program die je eerst moet aanschaffen om Uw drivers uo te daten. Daar de pc moet dienen om gratis te schenken aan kennissen, wil ik sowiezo niet betalen om iets wat ik niet nodig heb.
Heb gezien dat de driver voor ac97 sound zou moeten werken maar ook hier bots ik voortdurend op dezelfde sites.
Ik zou er bijna het bijltje bij neerleggen dat ik dergelijke prullen niet vind. Het is de eerste maal dat ik dit probleem ondervind.
Heb hier van de site de drivers voor XP enz gedownload, maar de bewuste driver zie ik nergens staan en laten zoeken levert ook niets op.
Rechtstreeks de driver laten vernieuwen via het net.... niks. Ik heb een driehoek bij een ongekende zaak. Zeker is dat het de soundkaart is. Daarom heb ik ze uitgeplugd en gekeken wat er zoal opstaat. Vandaar het zoeken naar de ALS 4000 en AC97.
Wie heef er hier een driver voor liggen en wil me helpen? Alvast bedankt.
 
De eerste hit op Google voor ALS4000
Download the Avance Logic ALS4000 Audio Driver A1.10

Probeer eens onder File Size 5.5MB File Name als4000101.exe Author/Supplier Avance (RealTek) staat (Click here for Download )

Hier start er een Download, weet alleen of dit de goede is.

Zoals ik ook ervaarde, éérst DriverDetective aanschaffen en pas daarna de rest kunnen ophalen. Dit is hetgeen ik bedoelde. Maar ik hoef geen betaalsoft om al mijn drivers up te daten. Ik zoek die bepaalde driver.
Als je op die download drukt, ga je naar registry mechanic van PC Tools.
 
Laatst bewerkt:
hmmm Hier start een download voor de file als4000101.exe


[edit] Heb het bestandje gedownload en volgens mij is het een setup voor de geluidskaart
attachment.php


[/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oef, glad overgezien, Een pop-up hield de download tegen. Deze start echter maar na een 15 seconden en ik had het bericht niet gezien. Zodoende zocht ik verder omdat ik zogezegd geen reactie kreeg. Toen ik het zag, heb ik met rechtsklikken direct gedownload.
Dat was het dus. Bestand goed binnengehaald en probleem opgelost.
Dus in het vervolg, beter kijken naar meldingen op het scherm.
En zeggen dat dit altijd een van de eerste opmerkingen is die ik geef. "Lees wat er op Uw scherm komt."
Schande......... Maar evengoed, hartelijk bedankt voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan