driver gezocht voor HP scanjet 5370C

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben al vele jaren de eigenaar van een een al wat oudere HP scanner 5370C die het echt perfect doet en nog nooit stuk is geweest.
Sinds kort heb ik een andere pc met Windows 7 en kan ik de scanner niet meer gebruiken. Te oud zegt HP, geen driver beschikbaar voor W7.!?
Het kan toch niet zo zijn dat je nu ineens je goed werkende scanner kan weggooien of weer een stap terug moet doen naar W xp?

Weet iemand wellicht waar eventueel wel een driver te halen is?
Je zou mij er een ontzettend plezier mee doen.

met vriendelijke groet,
KOk
 
voor jouw scanner heeft hp géén driver meer uitgebracht sinds dat vista uitgekomen is ...
dus de xp driver dien je te installeren ...lees hier de oplossing die aangebracht werd in een andere forum met hetzelfde probleem ...

Since HP wont make a VISTA/WIN7 driver's for the 5370C try this (i read it on the net and it worked for me):
1. Install XP driver (from CD / HP site (on VISTA /WIN7 PC)
2. Download a generic scanner program called Vuescan (trial version for free) from VueScan 9 Scanning Software for Windows 7, Mac OS X (Snow Leopard) and Linux install it !( BUT !!you wont want to use this because it puts "$ $ $" all over the scanned image)
3. Use the "HP PrecisionScan Pro" shortcut / icon (from the XP driver installation) as the scanner buttons wont respond anymore (but who cares, the scanner now works and it did not cost me a cent)
4.afther a restart you remove this trial version again and you see that your scanner is stil working fine ... i say , it'stil working fine by me .
so give it a try ...Happy scanning.
vertaling ..
Aangezien HP géén Vista/win7 driver's voor de 5370C uitgebracht heeft ,heb ik het anders geprobeerd en het werkte voor mij..
1. Installeer de XP driver (vanaf CD / HP site (op je Vista / WIN7 PC)
2. Download een generieke scanner programma genaamd VueScan vanaf de volgende site (proefversie is gratis te gebruiken) VueScan 9 Scanning Software for Windows 7, Mac OS X (Snow Leopard) and Linux
installeer deze dan ( let op nu :je ga deze niet gebruiken, omdat het de volgende tekens zal plaatsen op de gescande afbeeldingen "$ $ $" )
3. Gebruik vanaf nu de "HP PrecisionScan Pro" snelkoppeling / pictogram (van de XP-installatie van de driver)om de scanner te starten .. het kan zijn dat de scanner toetsen niet werken nu
4.verwijder de proef versie van VeuScan na een herstart en je merk dat je hp scanner werkt , althans bij mij werkt deze nog altijd prima ...
probeer het gewoon ..veel plezier met het scannen
 
Indien de oplossing van qtex niet moest werken kan je ook nog volgende toepassen;
Installeer Windows 7 XP Mode. Je kan deze toepassing hier downloaden; Download Windows XP Mode
Je moet eerst je type Windows 7 kiezen en daarna de taal. Uiteindelijk ga je 3 bestanden moeten downloaden. Dit staat allemaal netjes aangegeven welke volgorde enzo. Dus dit is niet zo moeillijk. Daarna kan je de XP mode (virtual machine) opstarten. Deze is volledig legaal en gratis voor Windows 7 gebruikers.
Hier enkele links met extra informatie: (aan te raden even door te nemen!)
XP Mode installeren en gebruiken in Windows 7
Windows 7: Windows XP Mode gebruiken

Het is dus de bedoeling dat je in deze virtuele Windows XP al je drivers en software gaat installeren van je HP scanner. Let er wel op dat je het USB doorkoppeld naar deze virtual machine. In het artikel in de 2de link is dit terug te vinden (Gebruik USB-, schijven en Klembord).

Ik heb een tijdje geleden zo verschillende printers moeten installeren waar de drivers niet beschikbaar waren voor Windows 7.
Het is wel een kleine omweg maar wel een zeer grote kans dat je die oude hardware nog kunt gebruiken. (Alleszinds als je ze kan connecteren via netwerk of USB).
 
edit op het bericht van DDragon80 om de xp mode te kunnen installeren dien je een validatie te doen van microsoft ; dus wees absolut zeker ervan dat je een legaalle versie gebruikt en niet een legaal gemaakte want dan val je door de mand ..
 
edit op het bericht van DDragon80 om de xp mode te kunnen installeren dien je een validatie te doen van microsoft ; dus wees absolut zeker ervan dat je een legaalle versie gebruikt en niet een legaal gemaakte want dan val je door de mand ..

Jup, is volledig juist! Maar we gaan ervan uit dat iedereen braaf betaald heeft voor zen Windows... niet? :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan