Draadloze netwerkverbindingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

diggi

Steunend lid
Vip Lid
Ik klik regelmatig eens op het icoontje"Internettoegang"
Normaal zie ik 2 zaken staan.
Diggi Verbonden -signaalsterkte -uitstekend -beveiligingstype WEP
b box2 Signaalsterkte:Redelijk - Beveiligingstype :eek:nbeveiligd

Ik ken hier niet veel van,ik denk dat het wel in orde is.Maar vanavond zie ik iets wat ik nog nooit gezien heb.
Tussen Diggi en b box zie ik "Telenet" staan,wat ik niet normaal vind,ik heb skynet..Heb er op geklikt maar dan is Telenet verdwenen.
Ben ik nu niet goed beveiligd en zo nee, wat kan ik daar aan verbeteren?
mvg.
 
De reden is heel normaal. Iemand in de buurt heeft een draadloze verbinding van Telenet. Uw computer ziet dat maar kan er niets mee doen daar het netwerk van de buur beveiligd is. Het heeft helemaal niets met Uw beveiliging te maken.
Maar ik weet niet of het normaal is dat b box2 als onbeveiligd staat. Of is dit Uw televisieverbinding?
 
dat is normaal, uw draadloze interface van uw pc ziet alle verbindindingen die in de lucht zitten! download Insidder es van Metageek. start het op en laat het ding scannen. de sterkte is zichtbaar,soort beveiliging, kanaalnummer? ...
de beveiliging 'WEP' is niet zo veilig! TKIP is veel sterker en moeilijker te kraken!BGC techs, ik toch, stellen altijd TKIP in.
waarom uw netwerk onbeveiligd is, is mij een raadsel, dan is er toch hier en daar iets verkeerd gelopen (reboot b-box2, instellingen niet gesaved, .....)
 
Bedankt voor de snelle reactie.Inderdaad die b box2 heeft iets te maken met de digitale tv van Belgacom,waar er regelmatig problemen mee zijn.
Nu ook gelezen dat "WEP" niet het veiligste op de markt is.De Ganse installatie is gedaan door een technieker van Belgacom,die mijns inziens een bekwame gast was,wel 3 jaar geleden.
 
Diggi,
Misschien heeft het te maken met de Firewall op de Bbox2? Typ 192.168.1.1 en ga eens kijken op pag. 7. Daar kan je deze beveiliging toch instellen? Dààr stel je dat toch in? Max., Typical of Min. Misschien niets ingesteld?
MVG ||| WW
 
ben enkel lid van de opkuisploeg van bgc, wat andere techniekers naar de vaantjes helpen, daar begin ik!

Dan zit ik hier op de juiste stek.
Is het nodig om de b box2 te beveiligen,zoja kan ik dat zelf, of moet ik den tweede beste technieker van Belgacom kontacteren;)
TKIP beveiliging installeren,zit dat normaal in het belgacom installatiepakket?:escape:
 
Ben naar de link gegaan(Belgacom),nu inderdaad beveiligingstype WPA2-PSK. Voor bbox2 WPA -PSK.
Maar nu zie ik iets staan wat ik nog nooit gezien heb nl. Philips Wifi -WEP en PR Wireless WPA2 - PSK.
Is dat mijn TV?
In alle geval ziet het er (denk ik) goed uit,waarvoor dank aan ieder op het foum hier.(y)
 
Diggi,
Als je wilt, kan ik alle pagina's van mijn instellingen bezorgen. Hoewel... neem eens een kijkje in de »Handleidingen« van onze site! Dààr vind je de handleiding »Digitale Televisie«. Daar staan alle pagina's van mijn BBox2 in. Druk ze af in W/Z, dan is het beter leesbaar. Ik heb de frequentie op 5GHz ingesteld. Zodoende heb je minder last van storingen omdat iedereen op 2.6 zit. Alle instellingen zijn belangrijk. Niet alleen WPA.
MvG

WW
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan