Draadloos signaal met mijn router/modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

nijltjetweety

Niet meer actief
Ik werk met een router/modem van tele2 (waar ik mezelf admin van wist te maken)
Mijn provider is euphonynet.
Het valt me op sinds ik wifi heb in mijn laptop, dat het signaal van mijn modem nogal varieert, terwijl de modem en de laptop op dezelfde plaats zijn gebleven.
De modem is gemonteed onder de electriciteitskast in de berging.
De laptop staat in de eetplaats op tafel.
Afstand met de modem is ca 3 meter, de hindernis er tussen is enkel een muur uit facadesteen (7 cm dik) met daar voor een 2e muurtje uit mooie facadesteen (ook 7 cm dik)
Deze voormiddag was het signaal vilgens mijn netwerkbeheer 4 blokjes (op 4)
's middags word dat meestal 5 blokjes, en nu om 15.55u is dat plots terug 2 blokjes op 5 (slechtste resultaat tot nu, meestal is het dan 3 blokjes)
Waar ligt dit aan, en wat is er aan te doen?

ps: het signaal van de buur is steeds 4, en nu zelfs 5 blokjes sterk, dat is een bbox van belgacom, deze kent niet zulke schommelingen.

Laatst bewerkt:
In vista heet dat denk ik anders.
Niets wireless te vinden.
De services die uit staan zijn deze in bijlage
De rest is auto of handmatig.
Laatsten moeten dan toch starten via het programma dacht ik

network access protection agent staat handmatig en is niet gestart
idem voor netlogon, remote access auto connection manager, Remote Procedure Call (RPC) Locator, Cryptographic Services, Network Access Protection Agent, Windows Event Collector, Windows Media Player Network Sharing-service, Windows Remote Management (WS-Management).
De rest is gestart of automatisch

probeer toch ook zeker eens van kanaal te veranderen. standaard wordt kanaal 6 gebruikt. als er bij jou in de buurt te veel routers/accesspoints op dezelfde frequentie uitzenden kan dat storing geven op je signaalsterkte.

ik heb dit zelf recent voor gehad ( verbinding die steeds weg viel ) en heb dit succesvol kunnen oplossen door m'n accesspoint op kanaal 11 te zetten...

probeer toch ook zeker eens van kanaal te veranderen. standaard wordt kanaal 6 gebruikt. als er bij jou in de buurt te veel routers/accesspoints op dezelfde frequentie uitzenden kan dat storing geven op je signaalsterkte.

ik heb dit zelf recent voor gehad ( verbinding die steeds weg viel ) en heb dit succesvol kunnen oplossen door m'n accesspoint op kanaal 11 te zetten...

Ik weet niet of standaard kanaal 6 gebruikt word.
Het staat hier standaard (ik he het in ieder geval niet gekozen) en het is nu al kanaal 11.
Heeft de router dit dan zelf gedaan via de easy setup 2 jaar terug???
Dan mag ik kanaal 6 wel overslaan.
Kn dit of is het bij sommige routers afwijkend van de standaard.
Wivy, ik ben thuis vandaag, ga je nieuwe link eens nakijken deze namiddag.
Maar eerst onder de wol.

In vista heet dat denk ik anders.
Niets wireless te vinden.
De services die uit staan zijn deze in bijlage
De rest is auto of handmatig.
Laatsten moeten dan toch starten via het programma dacht ik

network access protection agent staat handmatig en is niet gestart
idem voor netlogon, remote access auto connection manager, Remote Procedure Call (RPC) Locator, Cryptographic Services, Network Access Protection Agent, Windows Event Collector, Windows Media Player Network Sharing-service, Windows Remote Management (WS-Management).
De rest is gestart of automatisch

Benaming in Vista:

'Wireless Zero Configuration' service of Windows XP:

'WLAN AutoConfig' service of Windows Vista

:p

@ nijltjetweety, ik zit met voorlopig nog met het volgend probleem:

mijn os welke ik run via mijn VmWorkstation ziet mijn interne wifi kaart niet. Dat wordt efkes opzoekwerk!

grtz.wivy

Ik weet niet of standaard kanaal 6 gebruikt word.
Het staat hier standaard (ik he het in ieder geval niet gekozen) en het is nu al kanaal 11.
Heeft de router dit dan zelf gedaan via de easy setup 2 jaar terug???
Dan mag ik kanaal 6 wel overslaan.
Kn dit of is het bij sommige routers afwijkend van de standaard.
Wivy, ik ben thuis vandaag, ga je nieuwe link eens nakijken deze namiddag.
Maar eerst onder de wol.

als je je router zelf hebt geinstalleerd hangt het ervan af. de auto-setup van sommige kijkt eerst even rond in de buurt en kiest dan het meest aangewezen kanaal.

maar de meeste installateurs gebruiken standaard ch 6. anders eens op ch12 ofzo zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan