nijltjetweety
Niet meer actief
Ik werk met een router/modem van tele2 (waar ik mezelf admin van wist te maken)
Mijn provider is euphonynet.
Het valt me op sinds ik wifi heb in mijn laptop, dat het signaal van mijn modem nogal varieert, terwijl de modem en de laptop op dezelfde plaats zijn gebleven.
De modem is gemonteed onder de electriciteitskast in de berging.
De laptop staat in de eetplaats op tafel.
Afstand met de modem is ca 3 meter, de hindernis er tussen is enkel een muur uit facadesteen (7 cm dik) met daar voor een 2e muurtje uit mooie facadesteen (ook 7 cm dik)
Deze voormiddag was het signaal vilgens mijn netwerkbeheer 4 blokjes (op 4)
's middags word dat meestal 5 blokjes, en nu om 15.55u is dat plots terug 2 blokjes op 5 (slechtste resultaat tot nu, meestal is het dan 3 blokjes)
Waar ligt dit aan, en wat is er aan te doen?
ps: het signaal van de buur is steeds 4, en nu zelfs 5 blokjes sterk, dat is een bbox van belgacom, deze kent niet zulke schommelingen.
Mijn provider is euphonynet.
Het valt me op sinds ik wifi heb in mijn laptop, dat het signaal van mijn modem nogal varieert, terwijl de modem en de laptop op dezelfde plaats zijn gebleven.
De modem is gemonteed onder de electriciteitskast in de berging.
De laptop staat in de eetplaats op tafel.
Afstand met de modem is ca 3 meter, de hindernis er tussen is enkel een muur uit facadesteen (7 cm dik) met daar voor een 2e muurtje uit mooie facadesteen (ook 7 cm dik)
Deze voormiddag was het signaal vilgens mijn netwerkbeheer 4 blokjes (op 4)
's middags word dat meestal 5 blokjes, en nu om 15.55u is dat plots terug 2 blokjes op 5 (slechtste resultaat tot nu, meestal is het dan 3 blokjes)
Waar ligt dit aan, en wat is er aan te doen?
ps: het signaal van de buur is steeds 4, en nu zelfs 5 blokjes sterk, dat is een bbox van belgacom, deze kent niet zulke schommelingen.
Laatst bewerkt: