Draadloos printen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Beste vrienden,
Nu ben ik hier eens terug met een probleem dat wellicht geen computerprobleem is maar een WaWa probleem (door onkunde met draadloze toestanden).
Ik heb een D-link Wireless USB-adapter geïnstalleerd, vooral om dat ik een Internet-Tv heb en die hiermee wens aan te sturen om pc-video ernaar te streamen. Mijn pc laat zich draadloos aansturen vanaf de Modem.
Maar, daar gaat het niet om. Ik heb ook een inkjet printer met Wi-Fi en hier gaat het mis. Hoewel ik mijn SSID en mijn Passphrase heb ingegeven in de printer en het rapport zegt dat alles Ok is, ziet mijn pc de printer niet. Ook het Wi-Fi lichtje brandt op de printer. Als ik kijk in Apparaten en printers is de afbeelding van mijn inkjet grijs. Dus niet herkend vanaf de pc. Daarom heb ik geprobeerd een »thuisgroep« te maken, maar ik kreeg de melding "er kan geen thuisgroep worden gemaakt op deze computer", zonder meer. Ik heb de firewall eens uitgeschakeld, maar dezelfde melding komt terug. Hopelijk kan je mij helpen zoals de vorige keren. Wat heb ik verkeerd gedaan?

m.v.g.,
WaWa
 
over welke printer hebben we het hier ..
je zegt dan ""Ook het Wi-Fi lichtje brandt op de printer"" maar de hamvraag is ....is de driver ook geinstalleerd voor het draadloos printen !!
 
Beste Qtex,
Dat is nog eens een snelle reactie en daar vraag je me wat... Waar moet ik deze driver vinden?
Mét de USB-verbinding werkt het prima. Destijds heb ik de driver voor mijn Epson Stylus SX520W geïnstalleerd. Moet ik dat dan zoeken op de oorspronkelijke disc?
Verder heeft het dus niets met een »thuisgroep« te maken? Ik kan dus »Openbaar« laten.
Ik kan met mijn TV op het internet gaan, maar dan komt het Wi-Fi signaal van mijn Bbox2.
Nu wil ik bovendien via mijn D-link adapter het Wi-Fi signaal naar de Epson printer sturen.
Bedankt op voorhand voor het opvolgen.
m.v.g., WW
 
ben je 100% zeker dat het een Epson Stylus SX520W is want , er wordt me telkens gemeld dat deze niet gevonden wordt !!!!! Raar
welke bit versie gebruik je !!!
 
Laatst bewerkt:
Qtex,
Alles zo zorgvuldig mogelijk gedaan zoals in de gebruikershandleiding vermeld. Tot en met - na het stuurprogramma was (her-)geïnstalleerd - het toevoegen van een apparaat. Nu verschijnen er in »Apparaten en Printers« twee SX420W, één tweede met Epson20FF1A (SX420W) als naam...
Dit als voornaamste apparaat instellen en proberen zonder USB te printen mislukt. Hoewel ik zeker ben dat het SSID en het Paswoord juist zijn, krijg ik bij het uitprinten van het rapport, op alles OK en toch een vermelding: *Er zijn conficterende kanalen op uw router of toegangs punt gedetecteerd.
Ik blijf dus in de problemen. Hopelijk kan je me met deze nieuwe gegevens verder helpen.
m.v.g. | WW
 
Laatst bewerkt:
als je bij punt 6 aanbelangt ben heb je de optie indien het wireless instellen niet gelukt is verder te klikken op problemen oplossen ...
daar worden meerdere opties weer gegeven , teveel om hier op te noemen ...ik wilde er een pdf-je voor aanmaken ..maar ben er van af gestapt ...het werd te lang !!
mijn advies : reset de router nekeer en doe de instellingen over nieuw..!
 
Qtex,
... Bedoel je de Belgacom router of de D-link adapter? ...

* En wat met de twee 'gelijke' printers in mijn Apparaten/Printers?
Tijdens al de zoeken en instellen ben ik er - zonder problemen - in geslaagd om mijn Internet-TV er ook bij te krijgen. Zo was dit 'struggelen' toch al voor iets belangrijks ook goed.
Hopelijk komt het goed.
m.v.g.
WW
 
Laatst bewerkt:
Automatische configuratie WPS Wireless

Als het toegangspunt de norm Wi-Fi Protected Setup (WPS) ondersteunt, kunnen de beveiligingsinstellingen automatisch worden geconfigureerd.
Opmerking:
Deze instelling is niet beschikbaar voor alle printers of kan mogelijk niet worden ingeschakeld.



1..Controleer of het toegangspunt is ingeschakeld en communicatie beschikbaar is.
2..Activeer de instellingenmodus.
3..Selecteer Network Settings (Netwerkinstellingen).
4..Selecteer Wireless LAN Setup (Draadloos inst.).
Opmerking:
Wanneer een geheugenkaart in de printer is geplaatst, kan een waarschuwing worden weergegeven. Lees de eventueel weergegeven melding en klik op OK.


De printer ondersteunt de WPS-drukknopmethode en de WPS-pincodemethode. De procedure verschilt per methode.

Opmerking:
Raadpleeg de gebruikershandleiding van het toegangspunt voor meer informatie over de WPS-functie van het toegangspunt en het oplossen van problemen met het toegangspunt.
Als het toegangspunt (draadloze router) niet binnen ongeveer twee minuten wordt gevonden, wordt een foutmelding weergegeven. Controleer in dit geval of het toegangspunt werkt en geef vervolgens de WPS-instellingen van begin af aan opnieuw op.


Configuratie van de drukknopmodus

1..Selecteer Push Button Setup (WPS) (Drukknopmodus) (Push Button (WPS) (Drukknop (WPS)) op een display van 3,8 cm (1,5 inch)) en druk op OK.
2..Als een waarschuwing wordt weergegeven, leest u dit bericht en selecteert u Yes (Ja).
3..Houd de WPS-knop van het toegangspunt (of de overeenkomstige knop) ingedrukt om WPS in te stellen.

Opmerking:
Raadpleeg de gebruikershandleiding van het toegangspunt (de draadloze router) voor de locatie van de WPS-knop. In sommige gevallen betreft het een software-instelling in plaats van een fysieke knop op de router.

4..Wacht tot de voorbereiding voor het tot stand brengen van communicatie met het toegangspunt is voltooid (het WPS-lampje knippert bijvoorbeeld) en druk vervolgens op OK.
Opmerking:
De automatische configuratie van WPS Wireless kan enige tijd duren. Wacht totdat het voltooiingsbericht verschijnt.

5..Wanneer het scherm met het voltooiingsbericht wordt weergegeven, drukt u op OK.

Configuratie van de pincodemodus
Opmerking:
De methode voor registratie van de pincode varieert per toegangspunt (draadloze router). Raadpleeg de gebruikershandleiding van het toegangspunt (draadloze router).


1..Selecteer PIN Code Setup (WPS) (Pincodemodus) (PIN Code (WPS) (PIN-code (WPS)) op een display van 3,8 cm (1,5 inch).
2..Als een waarschuwing wordt weergegeven, leest u dit bericht en selecteert u OK.
3..Registreer de op het display weergegeven pincode binnen twee minuten op het toegangspunt en druk op OK.

Opmerking:
De automatische configuratie van WPS Wireless kan enige tijd duren. Wacht totdat het voltooiingsbericht verschijnt.
Hoe u de pincode precies moet invoeren verschilt per toegangspunt. Raadpleeg de gebruikershandleiding bij het toegangspunt voor meer informatie.


4..Wanneer het scherm met het voltooiingsbericht wordt weergegeven, drukt u op OK
 
Laatst bewerkt:
Draadloos printen lukt niet

Qtex,

Merci, merci, dankjewel. Het werkt. Ik heb je instructies opgevolgd en alles eens «rustig» overgedaan. B-box opnieuw opgestart. D-link instellingen nagezien. Network settings en Wireless LAN setup herdaan. Manueel her-ingesteld (niet de drukknopmodus).
Bij een eerste poging kreeg ik de volgende melding van Epson: «Communicatiefout – mogelijk verkeerde printer geselecteerd. Druk opnieuw af met Epson 20ff1A (stylus SX420SXW)». Dan begreep ik dat de ‘normale’ SX420W was ingesteld. De 20ff1A kreeg ik na het instellen van een nieuwe printer en na de nieuwe driver download. Het is vooral het laatste die het hem heeft gedaan, denk ik.

*** Wat doe ik nu met de ‘normale’ SX420W in het Apparaten en Printers afbeelding?*** Gewoon laten staan, zeker?
Voilà, moed en doorzetting heeft het opgelost… Bedankt voor het blijvend opvolgen. Zo heb ik weer wat geleerd, want ik had evengoed de USB aansluiting kunnen laten. Het zou toch een slecht gevoel geven niet te weten wat er loos was.
Meer dan één pint verdiend!
m.v.g. | WW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan