.-.-docx bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik kreeg gisteren een e-mail van mijn broer, die mij een document in bijlage opstuurde, met een .-.-docx extensie die ik niet geopend kreeg. Ik heb een laptop van 1 jaar oud met Windows 7 en Office 2010. Ik heb gezocht op het internet, maar vond enkel programma's die mij beloofden mijn computer te scannen en dan natuurlijk mij aanspoorden om hun programma te kopen om beveiligd te zijn tegen allerlei malware en virussen. Twee mensen met wat kennis van computers raadden mij resoluut aan dit document onmiddellijk te deleten. Normaal doe ik dat dan ook, maar daar het een persoonlijke mail betrof van mijn broer, had ik toch enige schroom om dit zomaar te deleten. Kent iemand deze extensie en indien zo, is dit iets om voorzichtig mee te zijn, of kan ik gewoon een programma ergens vinden waarmee ik dat document, met die extensie, kan openen ?

Alvast bedankt !

Groeten,

Zjanonymovic
 
.-.-docx is GEEN geldige extentie. .
.docx wel. Dit is een Microsoft Word document (>2003).
En daarboven is het geen garantie dat die mail daadwerkelijk van je broer afkomstig is. Zonder een email beveiliging met een Sender ID framework of dergelijke is het mogelijk om mail binnen te krijgen van een onbetrouwbare bron onder een valse naam. Bijvoorbeeld;
Bill.Gates@microsoft.com
Terwijl deze mail helemaal niet van Microsoft komt, laat staan van Bill Gates.
Je zou dit kunnen nagaan in de mailheader. Maar dit is voor een leek vrij technisch.

Best dus even naar je broer bellen en vragen of hij zulke mail naar je verstuurd heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan