Windows 11 Deze pc voldoet niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Win11.JPG
P1000607.JPG
P1000608.JPG

Is dit op te lossen??
 
je gaat wel meerdere rooie bolletjes hebben, die zien we niet met een 1/2 scherm ....
lees deze maar na: https://www.pctuts.be/threads/tpm-2-inschakelen.244209/#post-272006
meer bepaal #1 en de link 'gids' .....
de oplossing is al in meerdere posten van WIN 11 vermeld .... lezen maar ....

je µP is een i5-7400 dus een 7° generatie, dit niet direct kunnen wijzigen door een bios instelling .... de rest vermoedelijk wel .... !
 
Stappenplan omzeilen systeemeisen Windows 11 bij een schone installatie
  1. Maak een USB-stick met Windows 11 via de Media Creation Tool van Microsoft.
  2. Boot vanaf deze USB-stick.
  3. Na enkele stappen krijg je in de set-up de melding dat je pc niet aan de systeemeisen voldoet. Druk nu op Shift+F10 om een commandprompt te openen en open de registereditor door regedit te typen, gevolgd door een enter.
  4. Navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup.
  5. Klik met rechts op Setup en kies voor New -> Key. Noem deze sleutel LabConfig.
  6. Open de zojuist aangemaakte sleutel en maak binnen LabConfig twee DWORD-values aan. Noem ze BypassTPMCheck en BypassSecureBootCheck. Pas de waarde van beide values aan van 0 naar 1.
  7. Sluit regedit en de commandprompt. Ga een stap terug in de set-up en vervolgens weer een stap vooruit. De set-up gaat nu door alsof je pc aan de systeemeisen voldoet.
 
@aardbei Heb je soms weet van een gelijkaardige oplossing bij een upgrade van Win10 naar Win11 op een reeds draaiende PC ? Of moet je dan gewoon voor je de setup start diezelfde keys in de registry aanmaken ?
 

OMZEIL DE TPM 2.0 EN VEILIGE BOOT-VEREISTEN IN HET REGISTRATIE VAN HET SETUP-PROGRAMMA​


U kunt het register wijzigen, zodat het geen TPM- en SB-controles uitvoert. Hier leg ik uit hoe.

1) Download en plaats Dit REG file op uw opstartbare media met Windows 11 of op de harde schijf.
(Dit is een zip bestand en moet je dus eerst uitpakken!)

2) Start uw pc op vanaf dat opstartbare medium en stel de taalvoorkeuren in

1635759928266.png


3) Op de volgende pagina, selecteer Install now. / installeer nu

1635759989567.png


4. Druk op de productsleutel pagina op Shift + F10 om een opdrachtpromptvenster te openen.

5. Type notepad en druk op Enter.
1635760155940.png


6. Selecteer Bestand > Open en specificeer "*.* alle bestanden" voor de optie bestandstype

1635760211085.png


7. Blader naar het REG-bestand dat u hebt gedownload (tpmbypass.reg), klik er met de rechtermuisknop op en selecteer Samenvoegen.

1635760323613.png

Druk op Ja om te bevestigen

8. Voila, Windows 11 wordt geinstalleerd.

Nadat u Windows 11 met succes hebt geïnstalleerd, wilt u misschien uw standaardbrowser wijzigen, bijvoorbeeld tegen Chrome.
Dit proces is een beetje lastig in het nieuwste besturingssysteem en kan verwarrend zijn.
 
Hoi Wivy er is maar 1 rood bolletje enkel voor de processor
Win11 2.JPG

Wil wel starten met een iso bestand alleen waar kan ik dat vinden ??
Via media creation tool krijg ik de melding dat de pc niet voldoet dus kan ik niet downloaden
 
Uefi, GPT, Secure Boot aanwezig ? vind je niet direct terug op de tool van Microsoft blijkbaar. er naar toe smijten met mijne klak .... laat maar, op deze manier kan ik niet verder helpen.

dan zijn aardbeis handelingen ook niet nodig ...
 
@PhilipV
Een oude pc met Windows 10 upgraden gaat ook perfect.
Met bijgaande werkwijze heb ik een 15 jaar oude Dell Pentium2 zonder problemen naar Windows 11 kunnen zetten.
Klopt, afgelopen weekend een illegale versie van Windows 11 gedownload via de nieuwsgroepen om bij wijze van proef te kijken of dit nog te installeren viel op een stokoude ThinkPad 390 met Pentium-II die ik een poosje terug gratis op de kop had getikt voor dit project.
Dit lukte zonder problemen, na ongeveer 9 uur stond het er op. Was niet mee te werken zo traag, maar hij deed het wel. Inmiddels is deze laptop naar het containerpark.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan