Status
Niet open voor verdere reacties.
Het betreft hier over het formaat van de bureaublad iconen....

Echter niet over het icoon zelf en de tekst (font-size) ervan, maar de belachelijk grote kader er omheen waardoor je verplicht bent de iconen zeer ver uit elkaar te zetten om geen overlapping te krijgen,waardoor je meestal het verkeerde icoon aanklikt.

ik weet dat je met <CTRL> en muiswiel kan re-sizen maar dan resized de kader gewoon mee alsook kan kiezen tussen grote normale en klassieke pictogrammen

ik heb een resolutie van 1024 x 768

mijn DPI staat op: Aangepaste DPI 150% ---> 144Dpi

En mijn bureablad instellingen (rechtermuisknop) beeld: staat op klassieke pictogrammen
automatisch schikken en uitlijnen op raster staat uiteraard af.

dit is zo bij mijn pc die op tv is aangesloten en nodig omdat ik er verder afzit dan bij mijn bureau-pc/scherm.


Kan ik mischien in het register die kader verkleinen enkel in de lengte want de breedte is ok.[OPLOSSING]
Mijn antwoord is voor Windows XP.

Voor Vista: Try adjusting the icon spacing. There are two controls, horizontal and
vertical. Right click the desktop and select personalize. Open Windows Color
and Appearance, then click the line to "open classic appearance
properties....". Now click on Advanced, and look for the icon spacing
controls in the item dropdown. Reducing the number will squeeze the icons
closer together.

In Vista kunt u de pictogrammen snel verkleinen door er eentje te selecteren en vervolgens aan het scrollwieltje te draaien, maar ook dan is de ruimte beperkt. U kunt nog iets ruimtewinst boeken door de afstand tussen de pictogrammen te verkleinen.

Rechtsklik hiervoor op het bureaublad en kies Aan persoonlijke voorkeur aanpassen. Klik op Kleur en vormgeving van vensters en vervolgens op Eigenschappen van klassieke vormgeving openen voor meer kleuropties. Klik op Geavanceerd en selecteer onder Item Ruimte tussen pictogrammen horizontaal of verticaal en pas de waarden aan.

[/OPLOSSING]
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    16.9 KB · Weergaven: 94
  • Knipsel2.JPG
    Knipsel2.JPG
    31.3 KB · Weergaven: 95
Laatst bewerkt door een moderator:
Start - Configuratiescherm - Beeldscherm - tabblad Vormgeving - Geavanceerd - Klik op het pijltje onder "Item" - kies in de lijst:
-Ruimte tussen pictogrammen (horizontaal)
-Ruimte tussen pictogrammen (vertikaal)
en vul in wat u wenst
OK
 
Start - Configuratiescherm - Beeldscherm - tabblad Vormgeving - Geavanceerd - Klik op het pijltje onder "Item" - kies in de lijst:
-Ruimte tussen pictogrammen (horizontaal)
-Ruimte tussen pictogrammen (vertikaal)
en vul in wat u wenst
OK


Ik heb Vista Home premium
kan niet navigeren naar waar jij bedoeld
is het in de klassieke weergave van het configuratiescherm of de gewone?

maar ik zit met verschillende volgens mij gerelateerde problemen
aero altijd gedraait plots optie weg
mijn mapinstellingen wijzigen constant ik bedoel telkens ik éénzelfde map open en sluit
word deze telkens weer anders wqeergegeven dan weer lijst of details dan weer gegroepeerd etc
dat vind ik nog het meest vervelend
 
Mijn antwoord is voor Windows XP.

Voor Vista: Try adjusting the icon spacing. There are two controls, horizontal and
vertical. Right click the desktop and select personalize. Open Windows Color
and Appearance, then click the line to "open classic appearance
properties....". Now click on Advanced, and look for the icon spacing
controls in the item dropdown. Reducing the number will squeeze the icons
closer together.

In Vista kunt u de pictogrammen snel verkleinen door er eentje te selecteren en vervolgens aan het scrollwieltje te draaien, maar ook dan is de ruimte beperkt. U kunt nog iets ruimtewinst boeken door de afstand tussen de pictogrammen te verkleinen.

Rechtsklik hiervoor op het bureaublad en kies Aan persoonlijke voorkeur aanpassen. Klik op Kleur en vormgeving van vensters en vervolgens op Eigenschappen van klassieke vormgeving openen voor meer kleuropties. Klik op Geavanceerd en selecteer onder Item Ruimte tussen pictogrammen horizontaal of verticaal en pas de waarden aan.
 
Heel goed van jou
op deze manier heb ik het in orde gekregen wat ik alzo ook inhet snuitje kreeg is dat je de benaming van je iconen zo moet aanpassen dat hij bij langere namen twee regels gebruikt anders past vista de horizontale spacing automatisch voor alle iconen aan wat logisch is uiteraard maar niet mooi

zo dat kunnen we dan ook weeral

en dan hier het resultaat
 

Bijlagen

  • Na.JPG
    Na.JPG
    51 KB · Weergaven: 93
Mijn antwoord is voor Windows XP.

Voor Vista: Try adjusting the icon spacing. There are two controls, horizontal and
vertical. Right click the desktop and select personalize. Open Windows Color
and Appearance, then click the line to "open classic appearance
properties....". Now click on Advanced, and look for the icon spacing
controls in the item dropdown. Reducing the number will squeeze the icons
closer together.

In Vista kunt u de pictogrammen snel verkleinen door er eentje te selecteren en vervolgens aan het scrollwieltje te draaien, maar ook dan is de ruimte beperkt. U kunt nog iets ruimtewinst boeken door de afstand tussen de pictogrammen te verkleinen.

Rechtsklik hiervoor op het bureaublad en kies Aan persoonlijke voorkeur aanpassen. Klik op Kleur en vormgeving van vensters en vervolgens op Eigenschappen van klassieke vormgeving openen voor meer kleuropties. Klik op Geavanceerd en selecteer onder Item Ruimte tussen pictogrammen horizontaal of verticaal en pas de waarden aan.

Bedankt wiest ik nog niet ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan