Windows 11 De Widges knop op de taakbalk is niet (meer) actief

Hallo beste mensen, de Widges knop op de taakbalk is niet (meer) actief en ook door mij niet meer actief te krijgen. Alle instellingen hiervoor staan volgens mij goed, maar ik krijg hem niet meer actief. Wie kan s.v.p. helpen. Ik hoor het nog graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen

Windows 11? .
Om widgets te gebruiken dient u zich aan te melden met een Microsoft-account. Na het aanmelden worden de widgets aan de linkerkant in Windows 11 zichtbaar.
en Widgets zitten niet in de Windows 11 SE

1730471983877.png

Lees meer op: https://www.pc-tips.info/tips/windows-tips/widgets-aanpassen-en-beheren-in-windows-11/

de quik en dirty manier:

Dankjewel Aardbei, inmiddels heb ik de Widgesknop op de taakbalk weer kunnen herstellen door een systeemherstel uit te voeren, maar de info van jou afkomstig hierover is zeer nuttig, wanneer dat probllem zich nog eens voordoet.
Groetjes,
Cor
🙇‍♀️ 👋

Dat heeft er idd. niets mee te maken : kan ik ook - en ook zonder bij of met MS account aan te loggen

staat bij elevenforums zelf vermeld: To use the widgets board, you need to be signed in to your Microsoft account, your work account, or your school account.
Om het widgetsbord te kunnen gebruiken, moet u zijn aangemeld met uw Microsoft-account, uw werkaccount of uw schoolaccount.

Of wordt het een gevalletje Hans anders:

Widgets in Windows 11 Om widgets te gebruiken dient u zich aan te melden met een Microsoft-account. Na het aanmelden worden de widgets aan de linkerkant in Windows 11 zichtbaar.

Lees meer op: https://www.pc-tips.info/tips/windows-tips/widgets-aanpassen-en-beheren-in-windows-11/

even mee geëxperimenteerd en ik bemerk meteen dat die widgets een tool zijn voor MS om Edge alsnog binnen te halen op je PC, want alle links werken blijkbaar enkel daarmee ! Ook als Edge NIET je standaard browser is.
Of heeft er iemand al gevonden hoe die kan laten openen in Chrome ?

Die widgets vliegen er na 1 dag proberen al meteen weer uit ... Man, wat een hoop reclame, herhaling en nepnieuws dat nog niet het niveau van de Story in zijn allerslechtste dagen haalt...

Gemiste kans voor MS om iets betekenisvol te doen !

Terug
Bovenaan