Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Nieuwe AV test uitgegeven door het duitse Testlab AV-test.

Het Duitse TestLab AV-test heeft 27 virusscanners aan de tand gevoeld voor onze geliefde Android toestellen. Slechts 9 haalden een score van 95%, Alle anderen haalden 92,2% of minder. Maar 4 haalden een fantastische score van 100%
Omdat veiligheid het allerbelangrijkste is ga ik jullie enkel de 4 beste meegeven.
Omdat er toch nog andere zaken meespelen zoals batterij verbruik en zo zijn er dankzij deze parameters toch nog bij de 100% AV scanners toch nog een ranking.

Op nummer 4 eindigt niet onverdienstelijk Mobile security van Baidu.
Is helaas niet verkrijgbaar in België.

Op nummer 3 eindigt met brons heel verdienstelijk Mobile Security van Bitdefender.
Hier kan je het vinden.

Op nummer 2 eindigt met Zilver meer dan verdienstelijk Mobile Security van Sophos
Hier kan je de nummer 2 vinden.

Op de nummer 1 vind je met de Gouden plak WeSecure van Tencent
Hier vind je de nummer 1 van de mobiele AV op dit moment.
 
De Chinese producten zijn voor mij een no-go, zoals Tencent en Baidu. Heb over het algemeen vrij slechte ervaring met die producten. Wanneer een product zich begint te gedragen zoals een virus, of een zeer kinderachtige en onprofessionele nasleep erop nahouden, stopt het voor mij. Verschillende van die producten zijn onmogelijk te verwijderen eens geinstalleerd. Ze passen home page aan van je webbrowser (welke ook nietmeer te wijzigen valt) enzoverder...
Veel van die producten hebben ook nog eens de uitstraling van een kindertuin. Overal ballonetjes, smilies, popups tegen 200km/u, enz.
Dus bij deze men ongezouten mening betreffende de allom populaire Chinese producten. Ik verschiet ervan dat de 360 er (nog) niet tussenstaat, is waarschijnlijk de grootste ramp van allemaal, met het grootste marktaandeel in China. Al merk ik wel dat veel van die producten 2 "uitvoeringen" hebben, de Chinese (beschreven hierboven) en de iets zuiverdere versie bedoeld om ons "in te pakken".
 
De Chinese producten zijn voor mij een no-go, zoals Tencent en Baidu. Heb over het algemeen vrij slechte ervaring met die producten. Wanneer een product zich begint te gedragen zoals een virus, of een zeer kinderachtige en onprofessionele nasleep erop nahouden, stopt het voor mij. Verschillende van die producten zijn onmogelijk te verwijderen eens geinstalleerd. Ze passen home page aan van je webbrowser (welke ook nietmeer te wijzigen valt) enzoverder...
Veel van die producten hebben ook nog eens de uitstraling van een kindertuin. Overal ballonetjes, smilies, popups tegen 200km/u, enz.
Dus bij deze men ongezouten mening betreffende de allom populaire Chinese producten. Ik verschiet ervan dat de 360 er (nog) niet tussenstaat, is waarschijnlijk de grootste ramp van allemaal, met het grootste marktaandeel in China. Al merk ik wel dat veel van die producten 2 "uitvoeringen" hebben, de Chinese (beschreven hierboven) en de iets zuiverdere versie bedoeld om ons "in te pakken".

DDragon80, Dit is niet wat ik als beste vind he maat. Dat is Wat het duitse testlab als beste bevonden heeft. Security 360 heeft al als eerste gestaan hoor. Ik heb hem hier al aangeraden ook, maar jij hebt mijn ogen toen geopend. Momenteel ben ik AV loos op mijn Smartphone, maar dat zal niet lang meer duren. ik denk dat ik voor de nummer 3 van bitdefender zal gaan. Dat geeft wel een goede en een gerenommeerde naam als het op AV aankomt.
 
Ik volg te tests met beveilingsprogramma's ( geen android ) op de voet, er is geen uitslag van een test hetzelfde.
Wat wel opvalt is dat de betere programma's bij allemaal meestal hoog scoren en de slechtere programma's bij allemaal onderin. Zo krijg je een redelijk betrouwbaar gemiddelde.

Het is maar net het moment waarop de test gedaan wordt en door wie en hoe er getest wordt.

Feit is dat een bepaald programma een week later beter of slechter kan scoren dan het moment waarop de test gedaan werd. Dit is één van de redenen dat de uitslagen van dit soort tests behoorlijk fluctureren.
Zo kan het gebeuren dat een programma wat altijd goed scoort ineens in de middenmoot terecht komt. Of een slechter programma dat ineens tussen de betere staat.
 
Staan gewoon in de bovenbalk of is zelf kijken teveel gevraagd?

Kan ik van u ook zeggen he Lange Pier. Ik had gewoon de link niet meegedeeld, maar ik heb het wel in de titel meegegeven dat het van HET duitse testlab AV-test is. Geef dat in in google en je komt gewoon op hetzelfde uit. Dus je hebt ook niet goed gekeken he dan. Dus mij moet je niet verwijten dat ik ook kortzichtig dan uit de hoek kom. Je kon gewoon gevraagd hebben of ik de link vergeten was ook.
 
Ik volg te tests met beveilingsprogramma's ( geen android ) op de voet, er is geen uitslag van een test hetzelfde.
Wat wel opvalt is dat de betere programma's bij allemaal meestal hoog scoren en de slechtere programma's bij allemaal onderin. Zo krijg je een redelijk betrouwbaar gemiddelde.

Het is maar net het moment waarop de test gedaan wordt en door wie en hoe er getest wordt.

Feit is dat een bepaald programma een week later beter of slechter kan scoren dan het moment waarop de test gedaan werd. Dit is één van de redenen dat de uitslagen van dit soort tests behoorlijk fluctureren.
Zo kan het gebeuren dat een programma wat altijd goed scoort ineens in de middenmoot terecht komt. Of een slechter programma dat ineens tussen de betere staat.

Tja, ik kom de test tegen en ik denk, mmm kan ik een reviewke over maken. Ik zie het jammer genoeg niet elke maand passeren. Maar als ik het zie probeer ik er iets moois van te maken dat begrijpelijk is voor de meeste mensen.
 
Ik ga hier een slotje op zetten.

Veel meer valt er niet over deze test te zeggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan