Status
Niet open voor verdere reacties.

big-mike

Steunend lid
Vip Lid
hello,

Kort vertald, ik heb een PC samengesteld met kast, voeding, CDdrives, en geheugen van een "verbliksemd" PC en met een okkasie moederboard, grafische kaart en HD.
Kort beschrijven:
MB: Asrock K7s8x, Proc: Athlon 1800+ GK: ATI Radeon 9250 128 mb Geugehen: 512mb PC2700 (333mhz) HD IDE 80gb. Win XP Pro sp2
Op eerst zicht, alles van de zelfde generatie et perfekt compatibel.
De probleem is: Eerst heel normaal opstart, na een totaal wissevalig tijd, crash, en reboot...
Die kreng kan even goed 2 uren draaien, dan 5 minuten, en starten en crashen zonder logica.
Hij blijven langste stabiel na de eerst start van de dag, ( meer dan 1 uur) maar herna niet voorspeelbaar. Mischien zou hij sneller crashen als ik proberen extra werk te vragen: bvb een film of PPS bekijken, of samen musiek luisteren en foto's bekijken, en zo voort..

Eerst denkt ik aan een geheugen probleem, of na het lezen van de MB documentatie, aan een veiligheid die de PC herstart na te hoog temperatuur van de proc.
(die is altijd rond 45°)


Graag een advies, voor ik heel die boel door de ram gooien. ;)

Ook dank voor jullie begrijp voor mijn nederlands, voor een fransman, het is mijn best:Merci:[OPLOSSING]
Probleem opgelost, een van de 2 geheugen (2x256mb) was defekt. Het was X2 die gelijk hebt. Nog bedankt voor de hulp.

[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Letterlijk, kapot na een een onweer. Moederboard en proc, kapot.
De geheugen, likt mij nog goed en ik heb deze hergebruikt. Daroom mijn eerst gedacht naar deze.
De pc is all 6 maand samen, en ik heb nog geen aanwijziging gehad van geheugen probleem.
Om alles te vertalen, ik wil eerst hem gebruiken voor te "foefelen" ;) en in begin hij draaid onder Win en Linux, maar na een crash, ik heb de HD moet vernieuwen.
Zolang de PC was voor te leren en brielen,de prob was niet zo erg, maar ik heb de zwaar fout gedaan van hem door te geven aan mijn vrouw en zij kan niet te goed tegen de "wilden rebooten"-m-;)
 
beste dat je kan doen is eens proberen te testen met ander geheugen

kan natuurlijk veel zijn dit zijn de optie's

moederbord met foutje in
voeding mischien kan ook
geheugen


kijk ook eens na of je cpu koeler wel draait
 
Bedankt voor de snel antwoord x2,
Testen met andere geheugen, is inderdaad een volgende stap.
Ik richt mij meer momenteel naar overhitting van de proc. Hij was al gemonteerd op de MB als ik deze gekocht hebben en ik heb de cooler niet gekuisd of zelf gekontroleerd. Als jullie denken dat de moeite waard is van alles uit mekkar te halen voor de koeling te poetsen, zal ik dat doen, maar het is wel delikaat werk hé! En een fransman en werk.....(lachen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan