Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik heb een vraagje betreft de harde schijf. In mijn laptop is de harde schijf niet meer bruikbaar (na controle in de winkel) en zou een SSD willen plaatsen 250 GB.
Een SSD plaatsen kost mij in de winkel €300. Dit is de reden om dit zelf te doen.
Op mijn externe schijf heb ik wel een systeem kopie staan. Kan ik gewoon de kapotte schijf er uit halen en de nieuwe SSD in plaatsen?
Ook heb ik een ISO-schijfje van Windows 10 in mijn bezit. Hoe ga ik hier best te werk ?

Hopelijk kan iemand mij de nuttige informatie geven.
Alvast bedankt
Swatjen
 
dit zou u 300€ kosten zei men u in de winkel en dit terwijl de Crusial BX200 240gb maar 74,9€ kost bij Alternate...dan zie je al dat men er van profiteert en je teveel laat betalen .

je ben in het bezit van een eerder aangemaakte systeemkopie ...heb jij dan ook de opstart cd ...je zou dus in feite deze systeemkopie kunnen gebruiken ...ook kan je voor een verse installatie gaan aangezien je over de Windows 10 dvd beschikt ...
aan u de keuze ..
*hoe dan ook welke optie jij ook neemt dien je in je bios een aanpassing te doen om het je mogelijk te maken om van een cd/dvd op te starten ....gaat het hier nog om een gewone bios is dit waarschijnlijk geen probleem .
gaat het hier echter om een UEFI dan is het al iets moeilijker ...en zodoende dien je eens het merk/model van deze laptop te vermelden .
 
Crusial BX200 240gb

Crusial BX200 240gb

dit zou u 300€ kosten zei men u in de winkel en dit terwijl de Crusial BX200 240gb maar 74,9€ kost bij Alternate...dan zie je al dat men er van profiteert en je teveel laat betalen .

je ben in het bezit van een eerder aangemaakte systeemkopie ...heb jij dan ook de opstart cd ...je zou dus in feite deze systeemkopie kunnen gebruiken ...ook kan je voor een verse installatie gaan aangezien je over de Windows 10 dvd beschikt ...
aan u de keuze ..
*hoe dan ook welke optie jij ook neemt dien je in je bios een aanpassing te doen om het je mogelijk te maken om van een cd/dvd op te starten ....gaat het hier nog om een gewone bios is dit waarschijnlijk geen probleem .
gaat het hier echter om een UEFI dan is het al iets moeilijker ...en zodoende dien je eens het merk/model van deze laptop te vermelden .

Ik heb inderdaad een opstart cd.
Alvast bedankt
Swatjen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan