Status
Niet open voor verdere reacties.

nijltjetweety

Niet meer actief
Enkele maanden geleden las ik op een amerikaanse site hierover.
Wanneer je driverpack tracht te installeren zegt de setup de betreffende kaart niet te vinden.
Nu was de truc: Creative Sound Blaster Live! - LiveDrvUni-Pack - Drivers / Sound Cards / Creative Labs - LiveDrvUni-Pack(ENG).exe - wysy�anie pliku.
Dit is een alternatieve driver uit polen.
kX Project Official site -- Introduction...
en ATI Radeon HD2900 HD2600 HD2400 X1950 X1650 NVIDIA GeForce 8800 8600 8400 7950 7600 home.php?page=Files&go=cat&dwn_cat_id=20&go=giveme&dwn_id=20 werken ook.
Je kan ook via configuratiescherm/hardware handmatig de originele drivers installeren, schijnt het.
Dan moet je wel 1st de setup draaien tot de foutmelding verschijnt, maar niet sluiten.
Dan naar de tijdelijke map met de uitgepakte bestanden gaan.
Dit heb ik niet geprobeerd.
Nu is er van microsoft een creative update via automatis updates beschikbaar.
Dit werkt zelfs nog beter na downloaden van:

An update is available that improves the compatibility and reliability of Windows Vista

An update is available that improves the performance and reliability of Windows Vista

Deze zitten straks in het servicepack 1.
Zou in september verschijnen.

Wat echter nog steeds niet in orde is gekomen op mijn systeem is het multichannel geluid.
Tijdens de configuratie van het afspeelapparaat worden alle geluiden goed afgespeeld, alleen... ze komen nog steeds allemaal via de frontuitgang.

Ik heb reeds 2 maand op diverse fora een topic staan, vandaar heel dit verhaal.
Onlangs vond ik ook dit forum.
Als hier iemand nog ideeën heeft of denkt nog iets te weten mag hij altijd nog een reactie plaatsen natuurlijk.
alle info is welkom.
Vreemd is ook wel dat mijn originele installatiecd ook niet gevonden word tijdens handmatig installeren.
Ik vond op het net een iso van een recentere kaart en deze werd dan weer wel gevonden.
De kaart van mij dateert reeds van 1997 en is type md4620.
Een v d 1e livekaarten, tot 7.1 geluid.
Zelfs nu nog steeds indrukwekkend.
Alleen jammer dat ik tot nu aangewezen blijf op xp hiervoor.
De ingebouwde geluidskaart gaat tot 6.1, dan kan ik de oude kaart nog gebruiken voor input zoals line in, mic, etc.
Wel jammer v h geld, maar toch 10 jaar geniet van gehad.
Misschien houd ik er nog eens een 2e pc op na.
 
Laatst bewerkt:
Kleine update.
Voor vista is er beperkte ondersteuning, maar enkel voor stereo sound.
Net voldoende zodat de kaart functioneert.
In windows 7 moet ik nog testen.
Ik zie wel dat er vrij veel sound blaster live kaarten 2ehands te koop staan, misschien een teken aan de wand.
Pas op voor je zo een kaart nog koopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan