Crashes - errors - low dsc space

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey iedereen. (pop) Kben dit ni echt gewoon dus hoop dak goe zit.
Heb reeds gebruikte pc met windows XP Professional Sp2. Constant foutmeldingen,craches en te weinig ruimte bij minste dak doen. Bovendien staat hij ook in Engels. ;!
Back-up,systeemherstel etc.gaat niet wegens low disc space,zelfs niet met disccleaner. Formatteren of aanpassen registersleutels (voor taal) zonder back-up riskeer ik niet,net als programma's verwijderen die ik niet ken.... Heb externe schijf bij maar zoalng ik niet weet hoe ik dit best kan oplossen,gebruik ik die liever nog niet. Kan ik back-up doen op cd ? En hoe los ik dit dan verder op ?
Kan iemand me hiervoor raad ofzo geven ?

Alvast mercikens hé.
Groetjes,Hildeke (nar)
 
Backup en ram geheugen

Backup en ram geheugen

Hallo Hildeke,
Als je geheugen maar 256Mb is, is dit veel te weinig. Dit ga je dan wel eens moeten upgraden naar een ietsje meer.
Je harde schijf even aankoppelen en maak een backup van de dingen die je wilt houden.
(afbeeldingen en documenten)
Is dit gedaan is het gemakkelijk om je schijfje van windows eens boven te halen en voor een herstel te gaan. Normaal veranderd die niks aan je bestanden en hersteld deze enkel maar de windows.
Je spreekt ook over een harde schijf waar er te weinig ruimte is ? Wat is dan de ruimte die je hebt op je schijf ? Dit kan je zien in verkenner. rechts klikken op de C: en dan eigenschappen.
Nu zou je moeten zien wat de ruimte en verbruikte ruimte is van deze schijf.
 
Volgens het geen ik zie via verkenner heeft die een capaciteit van 9,54 Gb en is er nog 91,6 Mb vrij... Heb niks van originele cd's meer dus als ik opnieuw wil installeren zal ik wss 1st nwe back-up mtn doen op aparte cd-rom ?
 
Vrees dat er idd niks anders zal op zitten. Jawadde en ik die dacht er al net wat over te weten... 1st ff pauzeren en maagske wat vullen. Dan kan ik erna weer es invliegen. Ik kom sbiet nog es piepen hoor. :p thanks al hé. Kvraag me nu wel af of herinstalleren van nen gewone back-up cd zal gaan ???? Zoals opstarten ?
 
Kdenk dat er wel wat op staat dat niet gebruikt wordt ofzo, deze pc was bedrijfs pc en later diende die nog enkel voor games...Ja en disk Cleanup doet hij al automatisch en om de 10'. Kga straks ook es zien op die link dat je hebt gegeven dan.
 
Map documenten

Map documenten

Je zou al eens kunnen beginnen met de externe schijf te koppelen.
Daar de map documenten eens naar toe verhuizen. Hierop staan toch al heel wat dingen die de schijf verzwaren. In Xp zit alles in deze map dus die hapt nogal redelijk wat van de schijf.
Kijk dan eens naar je programma's die je kunt missen en verwijder die in het configuratie-gedeellte.
Om windows te herstellen, denk ik toch dat je de cd nodig zult hebben.
Eventueel in je omgeving eens rond kijken, of je er ééntje kunt gebruiken om dit te herstellen.
Die moet dan wel de juiste eigenschappen hebben ( xp pro. sp2 Engels)
Ik weet niet of je key gebruikt kan worden, om met een Nederlandstalige versie een nieuwe installatie te doen. Zo ja kunt u uitkijken naar een Nederlandstalige versie om je te behelpen en zit je direct met een schoon schip.
 
Inderdaad, gewoon alles naar de externe schijf slepen (deze moet eerst worden geformatteerd) en met een xp installatie cd een nieuwe installatie doen.
Wel in het bios instellen om van cd te booten (op pentium 3 staat dat in het 1e beeld direct na de opstart onderaan hoe je in het bios komt (meestal de 'del' toets even indrukken, kan ook F1, F2 of F10 zijn.
De xp cd in de lade stoppen en opstarten maar.
Verder kan je de tut van ivan zijn post gebruiken.
Het is een bedrijfspc, dus is de kans groot dat je bios password beveiligd is.
Geef dan even het juiste model van moederbord door, als je het boekje van de pc niet hebt kan je dat vinden met everest of siw.


Dat moet lukken hoor om naar nederlands te gaan met dezelfde key, op voorwaarde uiteraard dat de huidige xp legaal is.
Kies na de installatie voor telefonis activeren.
De key is in de regel voor 1 pc en 1 eigenaar, dus op naam van het bedrijf.
Dat verzwijg je gewoon, dan moet het geactiveert raken.
Ze gaan daar in Vilvoorde echt niet moeilijk over doen.
Ik heb dat al meer gedaan, de taal maakt niet uit.
De Nederlandstalige is vaak ook een Engelstalige met een mui overgezet.
Vooral bij merkpc, die krijgen allen dezelfde schijf met dezelfde image (Engels)
Deze mui packs zijn enkel voor computerwinkels heb ik me laten vertellen.
 
Laatst bewerkt:
Toch al 1 knoop ontwart...

Toch al 1 knoop ontwart...

Hey. :246:
Ik heb nog ni veel tijd gehad dus sorry hé.
De externe schijf is inmiddels wel geformatteerd en aangesloten. Ivan die Ccleaner die ik via jou heb gedownlaod is STUKKEN beter dan diegene die nog op pc staat hoor ! Voor de rest nog niet veel kunnen doen. Ondertussen wel geen crash gehad,das ook al iets. Moet nog veel opschonen en da formatteren etc.moet ik ook nog doen,hoewel het soms allemaal Latijn is voor me. Maar het zal wel lukken en in orde komen dankzij jullie. Dus als je nog tips enzo weet....en alvast THANKS voor de hulp heeeej. Groetjes,Hildeke X :duimop
:(kp) :Merci:

En voor het geval er weer een hele tijd tussen zit : alvast PRETTIGE FEESTDagen !!!!!

:5807: :5927:
 
Oke, roep maar als er iets is dat niet lukt.

Ik kan je alvast dit meegeven.
Nederlands (dutch) staat er niet bij.
Als microsoft vilvoorde moeilijk doet tijdens het telefonis activeren van een Nederlandstalige windows XP kan je hier naar verwijzen.
Het hoort gratis te zijn, net als het dat is voor de andere talen.

In het geval het toch niet goed komt kost het je 50 euro om de lip packs legaal te verkrijgen op cd.
Lees deze top dan even door.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan