Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor mensen met Windows XP: Deze tip doet wonderen voor de performance van je geheugen.

Windows XP detecteert dikwijls je Level2 Cache verkeerd bij installatie en zet deze dus op 0 !!

Dat was bij mij ook het geval en nu ik die op de juiste waarde heb gezet (afhankelijk van je CPU) heb ik ca. 20% snelheidswinst bij het rarren, parren, rippen enz. enz.

Zeker eens nakijken dus iedereen ...
1. Start / Uitvoeren / Regedit

2.hkey_local_machine<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:eek:ffice:eek:ffice" /><o:p></o:p>

system<o:p></o:p>
currentcontrolset<o:p></o:p>
contro l<o:p></o:p>
session manager<o:p></o:p>
memory management.

3. Bij subsleutel secondleveldatacache vul je als hex waarde <?xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:eek:ffice:smarttags" /><st1:metricconverter w:st="on" ProductID="200 in">200 in</st1:metricconverter> voor een Level2 Cache van 512 Kb (voor de meeste gebruikers). Voor L2 cache van 1 Mb vul je <st1:metricconverter w:st="on" ProductID="400 in">400 in</st1:metricconverter>, enz.

Download dit stukje freeware om al je eigenschappen van je processor (ook je L2 Cache) te bekijken:

http://www.3dcenter.de/downloads/wcpuid.php<o:p></o:p>

<o:p></o:p>
 
bij mij staat geen secondleveldatacache bij memory management:vraagteken:
 
maak met dword een nieuwe secondleveldatacache en zet er level 2 op .

grtjs
dit zegt mij niks , kan je me wat meer uitleggen hoe ik dat precies moet gaan doen :vraagteken: ik weet niet eens wat dword is!!

groetjes carla
 
dword maken

dword maken

1. Start / Uitvoeren / Regedit

2.hkey_local_machine<O:p></O:p>

system<O:p></O:p>
currentcontrolset<O:p></O:p>
contro l<O:p></O:p>
session manager<O:p></O:p>prefechtparameters
memory management. en naar rechts en op uw rechtse muis krijg je NIEUW ga naar DEWORD-WAARDE daar typ je prefechtparameters .
typ daar nog eens op en 200 intypen.

afsluiten en herstarten.
grtjs.
 
1. Start / Uitvoeren / Regedit

2.hkey_local_machine<o>:p></o>:p>

system<o>:p></o>:p>
currentcontrolset<o>:p></o>:p>
contro l<o>:p></o>:p>
session manager<o>:p></o>:p>prefechtparameters
memory management. en naar rechts en op uw rechtse muis krijg je NIEUW ga naar DEWORD-WAARDE daar typ je prefechtparameters .
typ daar nog eens op en 200 intypen.

afsluiten en herstarten.
grtjs.

even een waarschuwing voor de leken onder ons nickie bedoelde ""prefetchparameters""
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan